Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی کشور با تأکید بر اینکه آینده کشور را به دست فرزندانی می‌دهیم که امروز در اینجا از آنان تقدیر می‌کنیم، اظهار کرد: امروزه محور توسعه کشورها، علم است و علم آن چیزی است که کمک می‌کند تا کشورها به قطب اقتصادی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌ واقع موتور توسعه کشورها علم است و ما امروز در این سالن، شاهد دو عنصر علم و جوانی هستیم و باید بدانیم که گره‌خوردن این دو عنصر با یکدیگر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

مهاجرانی ادامه داد: اندیشه‌های پویایی که توان حل مسائل علمی پیچیده را دارند، حتماً توان حل مشکلات کشور را هم دارند، اما لازمه آن، این است که با نگاه علمی کشور را مدیریت کنیم و به این منظور حتماً باید سهمی از مدیریت کشور برای نخبگان در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: معتقدم باشگاه دانش‌پژوهان جوان به‌عنوان متولی‌ اصلی برگزاری المپیادها به‌نوعی موزه جواهرات علمی است و کافی است مشکلات کشور به‌افتخار آفرینان این موزه ارجاع داده شود تا شاهد حل آنها باشید.

مهاجرانی با اشاره به اینکه امیرکبیر فقط سه سال و دو ماه کار کرد و طی همین مدت کوتاه، خدمات بزرگی به کشور داشت، گفت: باید اندیشه‌های بزرگ را مورد توجه قرار دهیم؛ طبیعتاً همه فرزندان کشور ظرفیت‌های کشور هستند و المپیادی‌ها هم بخشی از این ظرفیت به شمار می‌روند، اما کشورها به‌اندازه‌ای توسعه می‌یابند که به ظرفیت‌های انسانی خود بها دهند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با تأکید براینکه علم به آدم‌ها، سروری وبرتری عطا می‌کند، گفت: مهم این است که حواس‌مان باشد که با بار خطیر علم دچار غرور نشویم.

وی خطاب به جوانان المپیادی تأکید کرد: هرکجای دنیا که رفتید و به هر دلیلی که رفتید، فراموش نکنید که ریشه‌های شما در این سرزمین است و شما باید به جامعه بشری و به‌طور اخص به ایرانی کمک کنید؛ جوانی فصل پراستعدادی است که اگر جهت یابد می‌تواند مانند لیزر هر چیزی را بشکافد.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه با تأکید بر اینکه هرگز نباید سر موضوعات بی‌ارزش مانند نمره، پول و پست و مقام لرزید، گفت: اگر کسی به دلیل یکی از این‌ مسائل لرزید، این موضوع به آن معنی است که قیمت او به همان اندازه است؛ درحالی‌که دل هر انسانی جای موضوعات کوچک نیست و باید جای خدمت به خلق باشد.

شایان‌ذکر است،در این مراسم از دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در پنج گروه شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی و کامپیوتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،سال گذشته بود که الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد شهریه تحصیل در مدارس سمپاد برای دهک‌های یک تا چهار رایگان شد وی گفته بود امسال درصد جمعیتی که از چهار دهک پایین پذیرفته‌شده‌اند، ۴۵ درصد افزایش یافته و این موضوع خوبی است زیرا همیشه نگرانی بابت پایین‌ بودن درصد دانش‌آموزان سمپاد در دهک‌های یک تا چهار را داشتیم و قرار است 

از میان پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی مدارس سمپاد، دهک‌های پایین شناسایی و شهریه آنها رایگان شود. با این همه شهروند خبرنگاری از اجرا نشدن این وعده رییس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان گلایه کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما: 

در مرداد ماه ۱۴۰۲ جهت کمک به خانواده‌های طبقات ضعیف‌تر، و رعایت عدالت آموزشی ریاست محترم جمهوری فرمودند دولت هزینه خانوار‌های دهک‌های اول تا چهارم دانش آموزان استعداد‌های درخشان را بر عهده می‌گیرد و هیئت وزیران هم انرا مصوب کرد و وزریر آموزش و پرورش و رییس سمپاد هم انرا تایید کردند ولی الان که ۷ ماه از ان تاریخ می‌گذرد دستورالعمل یا مصوبه برای مدارس سمپاد نیومده و مدارس از ما درخواست شهریه می‌کنند خواهشمند است پیگیری بفرمایید تا مشکل ما حل شود و دستور ریاست محترم جمهور هم بر زمین نماند ممنون -

دیگر خبرها

  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم