Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، هزاران نفر از نیروهای گروه تروریستی جبهه‌النصره به نیروهای دولت سوریه در منطقه کاهش تنش در جنوب این کشور حمله کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، به دنبال این حمله، 5 نفر از نظامیان سوری کشته و 19 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکو تأکید کرده که نیروهای ارتش سوریه به صورت مشترک با ارتش آزاد سوریه حمله بیش از هزار نفر از تروریست‌های جبهه‌النصره در مناطق کاهش تنش سوریه را خنثی کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در حال حاضر نظامیان سوریه درگیر نبردهای تدافعی هستند و علاوه بر تلفات ارتش سوریه، ساکنان این مناطق نیز مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته‌اند».

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کرده که برخی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه که پیشتر از دولت مشروع سوریه حمایت کرده بودند، از دمشق درخواست کمک کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر ارتش سوریه به همراه برخی از بخش‌های ارتش آزاد سوریه در تلاش هستند تا با تروریست‌ها در این منطقه مقابله کنند و اقداماتی برای حفاظت از غیرنظامیان نیز لحاظ شده است.

تنش‌ها در منطقه جنوبی سوریه پس از آغاز عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در این منطقه افزایش یافته است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اخیرا از مسکو خواست «تا سهم خود را برای اجرای آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در سوریه ایفا کرده» و از مسکو خواسته بود تا دمشق را مقاعد کند تا آنچه را که وی از آن با عنوان «اقدامات بر هم زننده ثبات» یاد کرده بود در جنوب غربی و سراسر سوریه متوقف کند.

در حال حاضر اکثر بخش‌های سوریه توسط نیروهای ارتش سوریه به پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده اما هنوز گروه‌هایی از تروریست‌ها در بخش‌هایی از این کشور عمدتا در مناطق تحت کنترل آمریکا در جنوب غربی سوریه مستقر هستند.

یک منبع دیپلماتیک نظامی در ماه آوریل به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که جبهه‌النصره عملیات تهاجمی مشترکی را علیه نیروهای دولت سوریه به بهانه نقض رژیم آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در جنوب این کشور آغاز کرده است. این منبع همچنین گفته بود که این گروه تروریستی به دنبال ایجاد یک منطقه خودمختار در این منطقه با حمایت آمریکا است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد