Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا از قطع روابط رسمی خود با پادشاهی اسپانیا خبر داد.

منطقه خودمختار کاتالونیا اعلام کرد که روابط رسمی خود با پادشاهی اسپانیا را قطع کرده است.

«کیم تورا» (Quim Torra) رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا در این خصوص اعلام کرد که دیگر از این پادشاهی برای شرکت در هیچ رویداد رسمی دعوت نخواهد کرد و از سوی دیگر نماینده ای را نیز برای مراسم های پادشاهی به اسپانیا نخواهد فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره از سوی رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا در این خصوص آمده است: ما شهروند هستیم نه زیردست.

این در حالیست که ۱۲ خردادماه سال جاری میلادی طی مراسمی رسمی با حضور «کیم تورا» رئیس جدید این منطقه، اولین نشست دولت جدید کاتالونیا نیز برگزار شود.

رئیس جدید این منطقه در سخنانی پیش از نشست کابینه خود گفت: پترو سانچز نخست وزیر جدید اسپانیا بیاید با هم حرف بزنیم. باید پشت میز مذاکره نشسته و رایزنی کنیم.

لازم به ذکر است، دولت محلی کاتالونیا چندی پیش و حدود ۵ ماه پس از انتخاباتی که در این منطقه خودمختار صورت گرفته بود، کیم تورا را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.

کیم تورا که جدایی‌طلب و بدون وابستگی به حزبی سیاسی محسوب می‌شود، در دومین مرحله انتخابات در پارلمان کاتالونیا در بارسلون توانست اکثریت آرای لازم را کسب کند.

کیم تورا ۵۵ ساله، وکیل دادگستری و نویسنده است و در مقایسه با بسیاری دیگر از سیاستمداران کاتالونیا با مشکلات حقوقی کمتری روبرو بوده است. او جانشین کارلوس پیگدامون رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا خواهد شد. تورا را پیگدامون به عنوان نامزد شرکت در انتخابات معرفی کرده بود.

پیگدامون از نامزدی تورا در این انتخابات حمایت کرده بود.

کارلوس پیگدامون رئیس برکنارشده دولت محلی کاتالونیا در پی چند ماه کشمکش با دولت مرکزی در مادرید پس از همه‌پرسی استقلال در اکتبر ۲۰۱۷ که ممنوع اعلام شده بود، روز پنجشنبه ۱۰ ماه می از شرکت در انتخابات چشم پوشید و بدین ترتیب راه را برای نامزدی کیم تورا در انتخابات هموار کرد.

پیگدامون که از سوی دادگستری اسپانیا تحت پیگرد است هم اکنون در برلین به سر می‌برد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت شهروند انتخابات مشکلات شرکت در انتخابات استقلال اسپانیا استقلال دولت شرکت در انتخابات مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی