Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: مرحله اول آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 30 خرداد ماه برگزار شد و 6 هزار و 500 نفر با قبولی در این آزمون، به مرحله دوم راه پیدا کردند.

عظیم محبی، مسئول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه آزمون انتخاب و انتصاب مدیران که در مورخ 30 خرداد برگزار شد، گفت: در این دوره که آزمون به صورت آزمایشی در مناطق مرکزی استان‌هایی که اعلام نیاز کرده بودند، 10 هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر در روز آزمون غیبت داشتند، افزود: 7 هزار نفر در مجموع در مرحله اول آزمون شرکت کردند.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: از بین شرکت‌کنندگان 6 هزار و 500 نفر پذیرفته شدند و تنها 500 نفر موفق به کسب نصاب نمره قبولی نشدند.

محبی با بیان اینکه از هفته آینده مصاحبه از پذیرفته‌شدگان آغاز می‌شود، بیان کرد: مصاحبه در سه بخش شخصیتی، مدیریتی و تسلط به قوانین انجام می‌شود. چارچوب مصاحبه و نحوه انجام آن توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش تدوین شده که قرار است تا پایان هفته به استان‌ها ابلاغ شود.

وی یادآور شد: باید در بخش مصاحبه شخصیتی یک فرد روانشناس، در بخش مدیریتی یک فرد صاحب نظر حوزه مدیریت و یکی از مدیران موفق منطقه و در بخش آشنایی با قوانین معاونان آموزشی، مالی و پرورشی اداره آموزش‌و‌پرورش حضور داشته باشند.

مسئول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ادامه داد: امسال سه هزار مدرسه در مناطق مرکزی استان‌ها اعلام نیاز برای انتصاب مدیر کرده‌اند که از بین پذیرفته شدگان، افرادی که در آزمون، مصاحبه و سوابق عملکردی بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به مدارس راه پیدا می‌کنند و اطلاعات مابقی در بانک اطلاعاتی انتخاب و انتصاب ثبت می‌شود.

وی افزود: از سال آینده آزمون به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود و پذیرفته شدگان هر منطقه به مدارس مورد نظر اعزام می‌شوند.

محبی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه افرادی که امسال اطلاعاتشان در سامانه ثبت می‌شود در چه مواقعی در پست مدیریت مشغول به کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: اطلاعات افراد در سامانه هر منطقه ذخیره می‌شود. برای مثال اگر فردی در مشهد بیش از ظرفیت، پذیرفته شده باشد اطلاعاتش در سامانه ثبت می‌شود و سال‌ آینده اگر مدرسه‌ای در همان منطقه اعلام نیاز برای مدیر داشته باشد از این فرد به عنوان مدیر استفاده می‌شود. اما اگر سال‌ آینده تعداد مدیران مورد نیاز مشهد بیش از اطلاعات بانک منطقه باشد مجدد آزمون برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: هر ساله آزمون انتصاب و انتخاب مدیران مدارس برگزار می‌شود تا ما به بانک جامعی از فرهنگیان واجد شرایط دست پیدا کنیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می‌توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است