Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@18:08:18 GMT

کدام کشور مشهورترین کشور جهان است؟

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۰۸۶۳

کدام کشور مشهورترین کشور جهان است؟

به گزارش پارس نیوز، 

هر واحد افزایش در شهرت یک کشور (یا ملت) منجر به افزایش ۹/ ۰ درصدی در توریسم و افزایشی ۳/ ۰ درصدی در صادرات آن کشور می‌شود. یافته‌های گزارش امسال حکایت از آن دارد که تنش‌های ژئوپلیتیک، ملی‌گرایی و ناآرامی اجتماعی موجب کاهش شهرت و حمایت کل کشورها شده است. براساس این گزارش، مشهورترین کشورها همواره بزرگ‌ترین کشورها از لحاظ تولید، جمعیت و مساحت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان ۱۰ کشور مشهور این دوره‌، هیچ‌کدام جزو ۱۰ کشور پرجمعیت جهان نیستند و تنها ۲۰ درصد از آنها (۲ کشور) جزو بزرگ‌ترین کشورهای جهان از لحاظ مساحت و اندازه تولید ناخالص داخلی هستند. در رتبه‌بندی امسال، سوئد با کسب نمره ۷/ ۸۱ پس از یک دوره نزول، مجدد به‌عنوان مشهورترین کشور جهان در رده نخست قرار گرفت. پس از سوئد، کشورهای فنلاند، سوئیس و نروژ به‌ ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم رتبه‌بندی مشهورترین کشورهای جهان ۲۰۱۸ قرار دارند. به‌علاوه ۴ کشور نخست این رتبه‌بندی با کسب نمره بالای ۸۰ از لحاظ شهرت در دسته‌بندی «عالی» جای گرفته‌اند (تعداد این گروه در گزارش سال گذشته ۷ کشور بود). به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، ۵۵ کشور حاضر در این رتبه‌بندی براساس نمره‌ای که کسب‌ کرده‌اند در مجموع در ۵ گروه کلی عالی، قوی، متوسط، ضعیف و فقیر دسته‌بندی می‌شوند. در این گزارش، ایران با کسب نمره ۹/ ۲۹، بدون تغییر نسبت به گزارش سال گذشته در جایگاه ۵۴ ایستاده است. مهم‌ترین معیار‌هایی که در این گزارش در تعیین شهرت کشورها مورد استفاده قرار گرفته، به ترتیب اهمیت (وزنی که در محاسبه نمره کل دارند) به این شرح است:‌ «دوستانه و خونگرم بودن مردم»، «امن بودن کشور»، «زیبایی کشور»، «جذاب بودن سبک زندگی مردم»، «لذت‌بخش بودن»، «اخلاقی بودن» و «مشارکت مسوولانه در جامعه جهانی».

 

 

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان کشورهای جهان جامعه جهان سبک زندگی سوئد کشورهای جهان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت‌ها دعوت می‌کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آن‌ها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشور‌ها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می‌دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می‌دهد که چگونه کشور‌ها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده‌اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آن‌ها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹،۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می‌کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • میدان شهرت در ایران
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟