Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:30:12 GMT

رشد 528 واحدي شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۲۶۷۰

رشد 528 واحدي شاخص بورس

خبرگزاري آريا - شاخص بورس بعد از نزديک به 10روز رشد شديد بيش از هزار واحدي در پايان معاملات اولين روز هفته جاري با 528واحد اندکي در مسير اصلاحي قرار گرفت
به گزارش خبرگزاري آريا، داد و ستد سهامداران در تالار شيشه اي با فروکش کردن هيجان و صعودهاي بي سابقه شاخص ها در روز جاري فضاي نسبتا متعادل تري را در اين بازار شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرامش شاخص ها
بر اساس آمارهاي معاملاتي، روز جاري شاخص هاي بورس با يک روند متعادل با رشد مواجه شدند و به طور ميانگين نزديک به نيم درصد صعود را تجربه کردند به طوري که شاخص کل با 528واحد رشد معادل 0.49درصد به 109هزار 401واحد، شاخص قيمت «وزني - ارزشي» با 161واحد افزايش معادل 0.49درصد به 33هزار 452واحد، شاخص کل «هم وزن» با 183واحد رشد معادل 0.99درصد به 18هزار و 702واحد، شاخص قيمت «هم وزن» با 132واحد افزايش، معادل 0.99درصد به 3هزار و 546واحد، شاخص آزاد شناور با 472واحد رشد، معادل 0.39درصد به 120هزار و 304واحد، شاخص بازار اول با 345واحد افزايش معادل 0.43درصد به 79هزار و 951واحد و شاخص بازار دوم با يک هزار و 283واحد رشد معادل 0.58درصد، به 221هزار و 39واحد رسيد.
نمادهاي تاثير گذار
از سويي ديگر امروز 6نماد «فملي با 100واحد، شپنا با 70واحد، شاراک با 62واحد، جم با 62واحد، کچاد با 59واحد و فارس با 57واحد» رشد بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص کل بورس بر جاي گذاشتند.
نوسان اندک شاخص صنايع
اين گزارش مي افزايد، روز جاري اکثر شاخص هاي صنايع تالار شيشه اي نيز با رشد مواجه شدند به طوري که شاخص صنايع « زراعت با 304واحد رشد معادل 5درصد به 6هزار و 403واحد، خودرو با 663واحد افزايش معادل 4.37درصد به 15هزار و 855واحد، ساير مالي با 77واحد رشد معادل 3.34درصد به 2هزار و 382واحد، کاشي و سراميک با 62واحد صعود معادل 3.11درصد به 2هزار و 82واحد، غذايي بجز قند با 86واحد رشد، معادل 2.46درصد به 3هزار و 607واحد، فرآورده نفتي با 8506واحد رشد معادل 2.27درصد به 383هزار و 750واحد، محصولات چوبي با (4323) واحد ريزش شديد معادل (4.50) درصد به 91هزار و 784واحد رسيد.
بيشترين کاهش قيمت
در عين حال نگاهي به آمارهاي معاملاتي امروز بازار سهام مشخص مي کند: قيمت سهام نمادهاي «ختوفا، شاراک، سپ، بورس، خگستر، ورنا و دتماد» بيشترين افزايش قيمت و نمادهاي «دزهراوي، داسوه، دفارا، دپارس، کبافق، شفارس و فرآور» بيشترين کاهش قيمت را در بازار سهام رقم زدند.
توقف و بازگشايي نمادها
همچنين طي معاملات امروز نماد معاملاتي شرکت‌هاي «فولاد خوزستان و اوراق اختيار خريد و فروش آن، گسترش سرمايه‌گذاري ايرانيان، حمل‌ونقل بين‌المللي خليج‌فارس، سرمايه‌گذاري صنعت بيمه، ايران ترانسفو، سرمايه‌گذاري توکافولاد، فولاد خوزستان، ‌ پتروشيمي شاهزند، سرمايه‌گذاري صنعت و معدن، داروسازي کاسپين تأمين، مبين وان کيش، حق تقدم خريد سهام کود شيميايي اوره لردگان، نفت سپاهان، گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، گسترش نفت و گاز پارسيان، کشاورزي و دامداري مگسال، پتروشيمي خارک، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، توسعه معادن روي ايران، پارس الکتريک، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، سرمايه‌گذاري نفت و گاز پتروشيمي تأمين، سرمايه‌گذاري صنعت و معدن، سرمايه‌گذاري ملي ايران، اعتباري کوثر مرکزي، سالمين، پرداخت الکترونيک سامان کيش، سرمايه‌گذاري بهمن، سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي، سرمايه‌گذاري فولاد آلياژي ايران، پتروشيمي خراسان، ليزينگ خودروي غدير» از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شرکت‌هاي «قند نيشابور، گروه دارويي برکت و اوراق اختيار خريد و فروش تبعي آن، صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود، مديريت انرژي اميد تابان هور، دارويي لقمان، ذوب‌آهن اصفهان، فرآوري زغال‌سنگ پرورده طبس، کارخانجات کابل‌سازي ايران، تابان نيرو سپاهان، کارخانجات توليدي شهيد قندي، فرابورس، بيمه البرز و نفت سپاهان» متوقف شدند.
به گزارش ايبِنا، در پايان معاملات امروز بورس، در 109هزار و 341نوبت معاملاتي، يک ميليارد و 628ميليون برگه اوراق بهادار به ارزش 504ميليارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 421هزار و 139ميليارد تومان رسيد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار