Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۱۱۴۶ فعالیت در دوره اول طرح مقام سازی آسیب های اجتماعی در هفت نقطه زنجان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز(3 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهاد مولود انقلاب اسلامی و از متن انقلاب اسلامی برخاسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه سازمان ماموریت های ویژه ای همراه با رویکردهای بخصوصی دارد، افزود: تجلیل از سازمان تبلیعات اسلامی، تجلیل از یک رویکرد حکیمانه حضرت امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تصمیم مدبرانه برای تاسیس سازمانی در راستای ساماندهی تبلیغات اسلامی، فرهنگی دینی و انقلابی متناسب با اصول و آرمان های انقلابی است.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در سایه این نگاه و رویکرد بایستی ماموریت های سازمان انجام شود و آنچه امام راحل در قامت تبلیغات اسلامی از نهاد فرهنگی مطالبعه کرد، این بود که باید چارچوب اسلام ناب محمدی که تمثیل قهر و خشم و کینه مقدس علیه سرمایه داری غرب و کمونیسیم شرق است را به جوانان نشان دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در این چارچوب ماموریت خود در قالب گسترش و بسط فرهنگی دینی و دفاع از آرمان ها و اصول انقلابی تعریف می کند.

 

به گفته حجت الاسلام صفی یاری، در سال گذشته حوزه مقاوم سازی اجتماعی و آسیب های اجتماعی به صورت ویژه مورد پیگیری سازمان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از سال 95 با رویکرد فراگیر در تمام برنامه با نگاه مدیریت کاهش آسیب اجتماعی آغاز کرد، اظهار کرد: در هفت نقطه تعریف شده استان زنجان از سال گذشته برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

 

این مقام مسوول ادامه  داد: آسیب های اجتماعی اولویت دار شامل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، نقاط بحرانی، مفاسد اخلاقی و خشونت در استان مورد توجه قرار گرفت که در این زمینه با دستگاه های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی تفاهم نامه هایی منعقد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: پایگاه های هفت گانه آسیب های اجتماعی در مناطق اسلام آباد، نجف آباد، سایان، خان دره، کوی چمران، کوی فاطمیه و کوی شهدا زنجان تعیین شد که براساس بسته ویژه هر منطقه با حمایت های انجام شده تا انتهای سال براساس میزان اعتبار اختصاص یافته برنامه ها پیگیری شد.

 

وی با اشاره به اینکه دوره اول در سه مرحله عملیات اجتماعی در این مناطق اجرا شد، گفت: در حال برنامه ریزی برای اجرای مرحله دوم مقام سازی اجتماعی در این مناطق آغاز شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در مجموعه 1146 فعالیت در دوره اول طرح مقام سازی آسیب ای اجتماعی در هفت نقطه زنجان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای برنامه قول 900 فعالیت با 100 درصد اعتبار داده شد، گفت: با 45 درصد اعتبار مصوب شده، بالغ بر یک هزار برنامه اجرا شد.

 

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه 220 برنامه در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق اجرا شد، گفت: ورود و خروج سازمان در حوزه برنامه ای منبعث از ماموریت های سازمان است.

 

وی ادامه داد: 65 فعالیت در حوزه خشونت، 229 فعالیت در حوزه مفاسد اخلاقی، 612 فعالیت در حوزه حاشیه نشینی و 20 کارگاه در حوزه اعتیاد در قالب این طرح در مناطق هفت گانه اجرا شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به تفاهم نامه های منعقد شده در حوزه آسیب های فضای مجازی  اشاره کرد و گفت: 96 کارگاه پیشگیری و مقابله با اعتیاد با رویکرد مسجدمحور در سراسر استان اجرا شد و 7599 نفر در این طرح شرکت کردند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مجلس خبرگزاری شبستان جام جهانی سیاسی اخبار کانون های مساجد آمریکا مساجد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان کاهش آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است

 سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم، گفت: قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت به مانند حروف والی در زبان عربی هستند که گرچه نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان در رسانه ملی مصوب است و هر سال کالاهای آسیب رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اما اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

وی افزود: سرپیچی از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیرواقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است، گاهی عنوان عوض می‌شود، گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات، ترس از قانون مشاهده می‌شود، اما با تساهل و مداراهای اخیر برخی از شرکت‌ها و نشان‌های تجاری با چراغ سبز رسانه ملی در چشم قوانین زل می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها اعلام می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع، وظیفه نهادهای بودجه‌ای است، اما هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد، شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان با مولفه غذاهای مضر مماس است و تغذیه غیر سالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

بهفر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ناظران در کنار نهادهای دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند، اما جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشد و دست از مطالبه‌گری برندارد.

وی در واکنش به بعضی ادعاهای نادرست در تبلیغات محصولات غذایی تاکید کرد: در حوزه تبلیغات محصولات غذایی گاهی اوقات ادعاهای نادرست و خلاف واقع مطرح می‌شود که بعضی از آنها موضوعیت ندارد؛ به عنوان مثال درج عنوان بدون کلسترول روی روغن‌های نباتی از این دسته تبلیغات محسوب می‌شود، چراکه روغن‌های نباتی در اصل بدون کلسترول است و تنها در روغن‌های حیوانی وجود دارد.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: درج عنوان بدون افزودنی روی شیرهای استریل نیز از این دست تبلیغات است، چراکه شیرهای استریل نیازی به افزودنی یا نگهدارنده ندارند، چون داخل آن میکروبی وجود ندارد.

بهفر افزود: بسیاری از اسنک‌ها، روغن‌ها، انواع سس، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، محصول یا شرکت و برند را تبلیغ می‌کنند، غیرقانونی هستند و نباید در رسانه ملی یا هر رسانه دیگر تبلیغات داشته باشد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در تبلیغات کالاهای آسیب رسان وجود دارد و برخی آن را به عنوان یک چالش به حساب می‌آورند، کلی بودن دستورالعمل تبلیغات است که شاید بهتر باشد نهادهای مرتبط با این موضوع دستورالعمل را با شاخص‌های کمی قابل سنجش و اندازه‌گیری، به روزرسانی و دستورالعمل جدید را با جدیت عملیاتی کنند.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری سلامت صدا و سیما هم به عنوان فصل مشترکی در پیشبرد اهداف سلامت محور، می‌تواند در احیای اجرای قانون منع تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت در رسانه ملی نقش ایفا کند و ما هم آمادگی داریم تمام امکانات خود جهت اشاعه فرهنگ سلامت را در اختیار نهاد مهم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کشور قرار دهیم.

کد خبر 749643

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها