Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گلاره کیازند که نمایشگاه عکس های از بازیگران فیلم «شیرین» عباس کیارستمی برپاست درباره توصیه های این هنرمند فقید درباره عکاسی صحبت کرد.

گلاره کیازند عکاس و فیلمبردار که نمایشگاه عکسش با عنوان «شیرین ـ عباس کیارستمی» شامل عکس‌هایی از بازیگران فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی در گالری ثالث برپاست درباره ایده این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: ایده این نمایشگاه به زمانی برمی گردد که با عباس کیارستمی در فیلم «شیرین» مشغول به کار بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس های فیلم را من می گرفتم و از همان جا تصمیم گرفتیم سوژه عکس‌های فیلم به شیوه ای یکسان ثبت شوند و تفاوتی بین حالات و ظاهر آنها قایل نشوم.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث شد حدود ۱۱۵ عکس پرتره از بازیگران و نابازیگران ثبت شود، توضیح داد: قرارمان با عباس کیارستمی این شد که این عکس ها را به رسانه ها ندهیم و همه را یکجا در قالب یک نمایشگاه به نمایش بگذاریم. همچنین کیارستمی نسبت به همسو بودن و متفاوت نبودن این عکس‌ها در نمایشگاه تاکید کرد که من نیز این موضوع را در نمایشگاه رعایت کردم.

کیازند با اشاره به مراحل سخت و زمان‌بر برپایی نمایشگاه، گفت: چون نمی خواستم این عکس ها را بفروشم ۶ سال طول کشید که برای نمایشگاه اسپانسر پیدا کنیم، . این پروسه آنقدر طول کشید که متاسفانه به بیماری و فوت عباس کیارستمی برخوردیم و درنهایت تصمیم گرفتم این نمایشگاه را در سالروز تولد او و متاسفانه در غیابش برگزار کنم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه عکس «شیرین- عباس کیارستمی» تنها پرتره های بازیگران به نمایش درآمده است، عنوان کرد: بعد از ۱۲ سال تماشای چنین مجموعه عکسی به ما یادآوری می کند که سینمای ایران چقدر بازیگر Actor زن پرکار دارد و امیدوارم تماشای این مجموعه عکس، تکان دهنده باشد.

کیازند که همکاری اش با عباس کیارستمی به فیلم «فرش ایرانی» بر می گردد درباره نگاه خاص عکاسی کیارستمی به مهر گفت: آنچه که برای عباس کیارستمی مهم بود و به ما یاد می داد، پیچیده نبودن عکس برای مخاطب بود و اینکه عکاس باید بداند ثبت جزییات عکس قرار است چه چیز را منتقل کند.

وی در پایان خاطره خود از عباس کیارستمی درباره نگاهش به عکاسی را اینگونه تعریف کرد: خاطرم است هنگامی که آقای کیارستمی در کاخ سعدآباد ورک شاپ «فرش» داشت با هم در محیط سعدآباد قدم می زدیم که ناگهان دو کلاغ آمدند و من حوصله ام سر رفت و خواستم بروم که کیارستمی جلوی من را گرفت و دیدم که تقابل دو کلاغ سر مقداری غذا بالا گرفته است. کیارستمی گفت «بعضی اوقات صبر کردن، عکاس را به صحنه های خاصی می‌رساند». من همیشه این جمله را به یاد دارم و همیشه زمان بیشتری برای کارم صرف می کنم.

این نمایشگاه از یکم تا ششم تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در نگارخانه ثالث واقع در خیابان کریم خان زند، حدفاصل ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپا است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت فیلم بازیگر Actor غذا سینمای ایران زن دیدنی بازیگران کیارستمی عکس ایران مرد حوادث قتل دختر شوم تعرض من جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تغییر چهره بازیگران «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال (فیلم) تغییر چهره محمدرضا هدایتی با گریم عجیب و غریب (فیلم) تغییر چهره تازه بازیگر نقش «نجلا» بعد دو سال در ۳۲ سالگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل