Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: شهرستان مرزی مهران سند افتخار، عزت و نماد مظلومیت، مقاومت و ایثار مردم ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است و حماسه آزادسازی این منطقه از روزهای غرورآفرین ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از خاطرات ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران است، مردمان مناطق مرزی بویژه استان ایلام و شهرستان مهران که در طول این هشت سال بارها مورد تجاوز زمینی و هوایی رژیم بعث قرار گرفتند ولی با شجاعت از این سرزمین دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رشادت دلیرمردان و شیر زنان ایلامی و صبوری و مقاومت آنان همپای رزمندگان اسلام در دفاع از این آب و خاک و آزادسازی مهران از چنگال رژیم بعث افزود: یاد آن روزهای ارزشمند پیروزی و غرور ملی باید همواره زنده نگه داشته شود.
ویف برگزاری همایش آزادسازی مهران را بسیار مهم و حساس برشمرد و گفت: جایگاه و موقعیت این شهر در طول تاریخ استراتژیک بوده و اکنون این منطقه مرزی به عنوان گذرگاه زائران حسینی و صادرات کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نوذری، جمله حضرت امام(ره) که فرمودند ' مهران را هم خدا آزاد کرد' بیانگر اهمیت و حساس بودن جایگاه این شهر در طول دفاع مقدس دانست و افزود: تمام دستگاه های اجرایی استان با مسئولان برگزاری همایش سالروز آزادسازی مهران همکاری های لازم را داشته باشند.
وی، خواستار بهره گیری از نظرات فرهنگیان و پیشکسوتان عملیات آزادسازی مهران در اجرای این برنامه شد و اظهار کرد: دهم تیرماه از روزهای حماسه ساز و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود از این رو باید به پاس پایمردی رزمندگان اسلام، مراسمی در خور شأن این روز بزرگ برگزار شود.
آزادسازی مهران طی ۱۰ روز نبرد سخت در عملیات کربلای یک و با رمز باابوالفضل العباس ادرکنی در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دهم تیرماه ۶۵ در 2 محور جاده ایلام - مهران و جاده دهلران - مهران انجام شد.
طی این عملیات، منطقه‌ای به وسعت 175 کیلومترمربع از خاک ایران و نیز عراق شامل شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده دهلران – مهران – ایران ، ارتفاعات حساس و سرکوب قلاویزان و حمرین و نیز دو پاسگاه مرزی آزاد و عقبه ‌های دشمن از جمله شهرهای بدره و زرباطیه در دید و تیررس قوای خودی قرار گرفت.
در این عملیات، یک هزار و 210 نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست آزادسازي مهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ادامه آزادسازی میدان جلوخان در سال‌جاری با تسریع در مراحل انجام عملیات تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله ابوطالبی در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه معاونان از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است که درصدد هستیم در سال جدید تکمیل شود.

وی افزود: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی پاساژهای فوق محور گردشگری و اقتصادی مسجد جامع اصفهان بیشتر جلوه‌گری می‌کند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) ناشی از توافق‌نکردن صاحبان مشاغل منطقه زودتر باز شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مکشوفات انجام شده، امیدواریم به‌زودی عملیات کاوش در گذر کمر زرین به پایان برسد و این معبر با حفظ نشانه‌های آن مجدد بازگشایی شود.

وی گفت: میدان امام علی (ع) روزگاری قلب تپنده اقتصاد شهر و مرکز تعاملات فرهنگی و تجاری بوده است و تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی و فرهنگی این رونق را به این منطقه بازگردانیم.

کد خبر 750661

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم