Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین سفر شاهزاده ویلیام، نوه ملکه انگلیس به منطقه را عذرخواهی غیرمستقیم از اعلامیه بالفور عنوان کرد.

ایران آنلاین /تشکیلات خودگردان فلسطین سفر شاهزاده انگلیس به منطقه را غذرخواهی غیرمستقیم از اعلامیه بالفور دانست.

مانوئل حساسیان، سفیر فلسطین در انگلیس گفت: صرف نظر از اقدامات دولت انگلیس این سفر سیاسی است و ما به تاثیر آن، اقداماتی که ممکن است ویلیام انجام دهد و پیامی که می‌خواهد برساند، توجه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معتقدم این سفر تاریخی و نمادین از سوی خانواده سلطنتی انگلیس به اراضی اشغالی، بازتاب ایدئولوژی فلسطین کشور مشروع و به رسمیت شناختن درد و رنج ملت فلسطین است. این سفر تاکیدی بر این امر است که فلسطین و مردمش وجود داشته و حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

همچنین اسرائیل از سفر شاهزاده انگلیس استقبال کرد و مارک رگو، سفیر اسرائیل در لندن گفت، این سفر تاریخی بیانگر عمق روابط میان دو طرف است و انگلیس تصریح کرده این سفر ماهیت سیاسی ندارد.

سفر ویلیام به منطقه پیش از آغاز جنجال برانگیخت و مقامات اسرائیل نسبت به برنامه او ابراز نارضایتی کردند زیرا در این برنامه سفر به قدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی فلسطین عنوان شده است.

مقامات اسرائیل مدعی شدند، انگلیس جزئیات روز آخر سفر ویلیام را منتشر نمی‌کند تا جنجال سیاسی روی ندهد، زیرا این سفر شامل بازدید از دیوار البراق، ضمن سفر به اراضی اشغالی است.

احتمال می‌رود شاهزاده ویلیام فردا (دوشنبه) از اراضی اشغالی وارد اردن شود. قرار است او از مسجدالاقصی، کلیسای القیامه، کلیسای یوحنا المعمدانی و دیوار البراق دیدن کند.

رژیم صهیونیستی دانستن دیوار البراق به عنوان بخشی از اراضی فلسطین را رد کرد و مقامات این رژیم آن را "خط قرمز" عنوان کرده و گفتند، درصورتی که انگلیس چنین نظری درباره این مکان داشته باشد، جواب دندان‌شکنی از سوی اسرائیل دریافت خواهد کرد.

زئیو الکین، وزیر امور قدس در کابینه رژیم صهیونیستی در این باره واکنش نشان داده و مدعی شد:" متاسفانه انگلیس به دنبال سیاسی کردن سفر شاهزاده ویلیام است."

وی مدعی شد: "قدس از بیش از ۳۰۰۰ سال پیش «پایتخت اسرائیل» بوده و هرگونه تحریف حقایق در برنامه سفرها منجر به تغییر «واقعیت» نمی‌شود و من انتظار دارم معاونان ویلیام این «اشتباه» را اصلاح کند!"

نوه ملکه انگلیس در اسرائیل قرار است از بنای یادبود قربانیان جنایات نازی‌ها دیدن و به آن ادای احترام کند و سپس با نتانیاهو و رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در سکونت‌گاهش مذاکراتی خواهد داشت.

نتانیاهو گفت، این سفر ویلیام تاریخی و در نوع خود نخستین‌بار است و به صورت شکوهمندانه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

شاهزاده ویلیام همچنین روز چهارشنبه با محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دفترش در رام‌الله و آوارگان و جوانان فلسطینی دیدار خواهد داشت و مراسم جشنی برای وی برگزار می‌شود. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود

به گزارش العربی الجدید، یک هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اداره اطلاعات مصر، قرار است امروز جمعه برای نهایی کردن مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در درگیری‌های جاری در غزه به تل آویو سفر کند. 

کامل در این سفر با دیوید بارنیا، رئیس موساد و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد. در این گزارش همچنین آمده است که مصر قصد دارد با تضمین توافق آتش‌بس از تهاجم به رفح جلوگیری کند.

اسرائیل تایمز اخیرا اعلام کرده است که اگر حماس ۴۰ اسیر صهیونیست را زنده آزاد کند، با آتش بس موقت در غزه موافقت خواهد کرد. با وجود گزارش‌های ضد و نقیض، همین رسانه مدعی شد که حماس در مرحله اولیه آتش بس حاضر به پذیرش این خواسته است.

دیروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند. همچنین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده، اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود