Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@04:07:10 GMT

مشکلات نظام بانکى مهم‌ترین معضل اقتصاد است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۸۴۰۵

مشکلات نظام بانکى مهم‌ترین معضل اقتصاد است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانى ایران گفت: مشکلات نظام بانکى کشور تامین مالى را سخت کرده و به عنوان مهم‌ترین معضل اقتصاد شناخته مى‌شود.

اقتصاد آنلاین: على سنگینیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانى با اشاره به مشکلات نظام بانکى کشور گفت: مشکلات بانکی تامین مالى را سخت کرده و به عنوان مهم‌ترین معضل اقتصاد شناخته مى‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت به بانک‌ها ٢٥٠هزار میلیارد تومان و بانک‌ها به دولت ٤٥هزار میلیارد تومان بدهکار هستند.
سنگینیان ادامه داد: بانک‌ها به بانک مرکزى حدود ١٧٠هزار میلیارد تومان و به سپرده‌گذاران ١٢٠٠میلیارد تومان بدهکار است.
این عضو اتاق بازرگانی به میزان بدهى‌ها اشاره کرد و گفت: بدهی پیمانکاران، فروشندگان کالا به بانک‌ها نیز ١٢٠هزار میلیارد تومان و میزان بدهى دولت به این گروه ٧٥هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: تقریبا همه بانک‌هاى کشور زیان‌ده شده‌اند و این بدهى‌ها به دلیل کسرى منابع بودجه دولت ایجاد شده است.
وی همچنین گفت: مسابقه نرخ، بین بانک‌ها ایجاد شده که بانک مرکزى در جهت کاهش نرخ تلاش مى‌کند، اما سایر بانک‌ها به دلیل شکاف بدهى و منابع نمى‌توانند سود سپرده را پایین نگه دارند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VCO

منبع: فردا

کلیدواژه: نظام بانکی ارز دلار سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران

پنجاه و سومین جلسه مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۱۷ با حضور حجت الاسلام آقامیری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلات منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ پروژه‌های عظیمی دارد، گفت: بودجه ویژه‌ای برای طرح‌های عمرانی و اجرایی این منطقه برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است، ضمن اینکه نظام مسائل محلات در کمیته عمران شورای شهر در حال تدوین است و پروژه‌های عمرانی را به صورت محله‌ای تفکیک کردیم تا بتوانیم به صورت کامل مشکلات محلات را پیگیری و رفع کنیم.


آقامیری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند مشکلات و مسائل محلات خود را به صورت مکتوب به اینجانب و همکارانم تحویل دهند و با توجه به ارائه مسائل و مشکلات محلات کارشناسان شورای شهر در مناطق حضور می‌یابند و ضمن بررسی پیگیر مشکلات شهروندان شریف منطقه خواهیم بود.


وی گفت: روز گذشته همراه با آقای سیفی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) بازدید کردیم که ان شاءالله با برطرف کردن برخی موارد، در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران