Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@16:10:54 GMT

معرفی آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۸۹۱۹

معرفی آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شهرام کرمی در نشست صمیمی با مدیران تماشاخانه‌های خصوصی با بیان این مطلب که سالن های خصوصی منفک از اداره کل نیستند و همان طور که هدف دولت تقویت بخش خصوصی بوده و هست برگزاری دوره ای چنین جلساتی لازم خواهد بود. اعتقاد دارم که ظرفیت سالن‌های خصوصی برای تئاتر نعمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بدون سرمایه های بخش خصوصی نمی توانست پاسخگوی هنرمندان باشد بنابراین وظیفه خودمان می دانیم با این تئاتر تعامل و همکاری داشته باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: وقتی در چهارچوب و مقررات مشخص پیش برویم و وظایف هر بخش به روشنی تعریف شده باشند، همکاری و تعامل درستی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان این نکته که در این زمان مقررات تماشاخانه های خصوصی منسجم شده، هنرمندان سالن‌ها را شناخته اند، سالن‌ها تجهیز شده و استانداردهایی برای سالن‌ها ایجاد شده است، افزود: چهارچوب سیاست‌ها و وظایف اداره کل هنرهای نمایشی صیانت از جایگاه تماشاخانه‌های خصوصی، درک مشکلات سالن‌ها و کمک به رفع آن هاست. بی شک شما نیز در قبال هنرمندان و اداره کل وظایفی برعهده دارید.

شهرام کرمی در ادامه از مهدی شفیعی یاد کرد که با اعتماد به بخش خصوصی گام های موثری در این زمینه برداشته و همواره دغدغه تماشاخانه‌های خصوصی را دارد، گفت: در این راستا برای تدوین آیین نامه تئاتر خصوصی پیشقدم شدیم که در آن اهداف و وظایف بخش‌های دولتی، هنرمندان و تماشاخانه های خصوصی آمده است. این آئین نامه پس از تایید خانه تئاتر و توافق شما اجرایی می شود.

وی این آئین‌نامه را سند جامع تماشاخانه‌های خصوصی دانست که در چهار محور اصلی تنظیم شده که وظایف اداره کل هنرهای نمایشی، هویت سالن های خصوصی مانند شورای هنری، درجه بندی سالن ها، قوانین و مقررات نظارتی و نکات دیگر در آن تعریف شده است.

در ادامه این جلسه هر یک از سالن ها به طرح مسائل و راه کارهایی برای رفع مشکلات پرداخت.

مباحثی همچون حمایت مالی از تماشاخانه‌های خصوصی، جلب حمایت های مالی از دیگر نهاد‌های دولتی، شیوه‌های بهره‌مندی از تبلیغات شهری، برگزاری جشنواره تولیدات هر تماشاخانه، تهیه و انتشار گزارش‌های آماری از فعالیت‌های هنری تماشاخانه‌ها، تأثیر فضاسازی و امکانات زیرساختی بر بازخورد اجتماعی فعالیت ها، توجه تماشاخانه‌ها به زمانبندی مراحل صدور مجوز اجراهاٰ، مشارکت در ارزیابی کیفی آثار، رقابت سالن های خصوصی و ضرورت رقابت سالم و تعامل سازنده در این صنف و ... به تفصیل در این جلسه مورد دقت قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات رقابت فرهنگ و هنر مشکلات همکاری و تعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر ۲ اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان ۲ بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.

سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه است که با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی گروه کارگردانی، فرشاد ‌نصیری طراح نور، آروین ‌فلاح آهنگساز، کارگاه هیولاسازی صحنه و لباس، نسترن حسنی دستیار صحنه و لباس، رضا حسینی مربی حرکات شعبده، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی تیزر و موشن‌گرافی، سهیل ‌فلاح طراح گرافیک و پوستر، سجاد ‌تیموری لوگوتایپ، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها روابط عمومی، امیرحسین ‌میرزائی مدیر تبلیغات، علیرضا ‌قاسمی تصویربردار، امیرحسین ‌میرزائی عکاس و علی ‌کیهانی مشاور رسانه‌ای عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سامانه تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

کد خبر 6096256

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی