Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس‌، محمدمهدی بهکیش رئیس ICC امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اتاق ایران برگزار شد، گفت: جناب آقای وزیر من به صراحت خدمت شما عرض می‌کنم که ما به طرف محاصره اقتصادی پیش می‌رویم و از 4 نوامبر به نوعی محاصره اقتصادی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به احتمال زیاد باید دوباره کوپن‌ها را در بیاوریم، همین طور که الان ارز کوپنی شده و می‌دانید که روز به روز هم حتی آنهایی که ثبت سفارش کرده‌اند، دست‌شان به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به تحریم‌های پیش‌رو بیان داشت: بنابراین ضمن اینکه 50 درصد درآمد نفت کم می‌شود، انتقال پول هم به بدترین شکل انجام می‌شود، زیرا این مورد را آمریکایی‌ها در اواخر دوره قبلی تحریم‌ها یاد گرفتند که بهترین جایی که می‌توانند به اقتصاد لطمه بزنند آن است که جلوی انتقال پول را بگیرند.

بهکیش تصریح کرد: هنوز چند ماه به تحریم‌ها مانده اما تکانه‌های آن به شدت حس می‌شود.

وی اظهار داشت: دو وزیر در کابینه ترامپ تغییر کرد و بازار ارز ما به هم ریخت و هنوز هم از پس آن بر نیامده‌ایم به طوری که امروز قیمت ارز به 7800 تومان رسیده است.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: دیروز خدمت آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی بودم که به من گفت، نمی‌دانم چه کار کنم.

وی اظهار داشت:‌ علت اینکه ما شفافیت اقتصادی را قبول نمی‌کنیم چیست؟ شما که در برجام در دوره قبلی موفق بودید، به طوری که آمریکایی‌ها مدام بر سر خود می‌زنند و می‌گویند ایرانی‌ها بر سر ما کلاه می‌گذارند.

وی در ادامه بیان داشت: رشد و توسعه در شرایط فعلی 4 محور انگیزه بخش خصوصی، انباشت سرمایه، روابط بین‌المللی متناسب و مدیریت اقتصادی دارد.

وی اظهار داشت: اکنون با مدیریت اقتصادی، اقتصاد را نمی‌شود تنظیم کرد و آقایان سیف و نهاوندیان با سیاست اقتصادی تا زمانی که روابط بین‌الملل سامان نگیرد، نمی‌توانند برای اقتصاد کاری کنند.

وی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آقای ظریف بار بر دوش شماست، شما هستید که دنیا را می‌شناسید و راه مذاکره را می‌دانید و شما هستید که در برجام موفق بودید، اگر جسارت‌تان بیشتر شود و بزرگان نظام را قانع کنید، می‌توانید مملکت را نجات دهید.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان