Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی ‌گنبدکاووس با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تشکیل بنیاد سالمندان فرزانگان در گنبدکاووس دیده شده است، گفت: بنیاد سالمندان در شهرستان گنبدکاووس تشکیل می‌شود. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, محمدرضا فشایی ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و شورای مشارکت های مردمی و اجتماعی اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال جاری این بخش از کمک‌ها و مشارکت های مردمی و اجتماعی به صورت موادغذایی, لوازم ضروری زندگی و کمک های موردی به مددجویان بهزیستی صورت گر فته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 3 ماهه سوم سال 96 نیز 800 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی, از طریق مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: به کمک 2 خیر شهرستان گنبدکاووس, ماهانه 900 هزار تومان به 13 خانواده تحت پوشش بهزیستی جدا از مستمری‌بگیران کمک می‌شود.

فشایی تاکید کرد: در حال حاضر 75 سالمند در خانه سالمندان گنبدکاووس نگهداری می‌شوند و جامعه هدف سالمندان بیشتر از این تعداد است به صورتی که تنها در حوزه تامین اجتماعی, 5 هزارو 400 نفر بازنشسته, از کارافتاده وجود دارند.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای تشکیل بنیاد سالمندان فرزانگان, برای ارائه خدمات به بازنشستگان, با هدف ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی و امید به زندگی به صورت گروهی در حال انجام است و مراحل اداری خود را طی می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه تکریم و احترام سالمندان از ارائه خدمات مهم‌تر است, گفت: سالمندان بیش از ارائه خدمات, نیازمند تکریم و احترام هستند و باید تکریم و احترام در کنار ارائه خدمات در جهت شور و نشاط اجتماعی و امید به زندگانی انجام شود.

وی اظهار کرد: همایش بزرگی به عنوان همایش سالمندان با مشارکت کمیته امداد, بهزیستی, شبکه بهداشت در مهرماه سال جاری همزمان با روز سالمند برگزار خواهد شد.

فشایی تصریح کرد: تنها نهادی که از قبل تولد تا زمان مرگ به معلولان و بیماران مادرزادی خدمات می‌دهد, بهزیستی است, اما مشارکت‌های مردمی به این ارگان نسبت به کمیته امداد و دیگر ارگان‌های خدماتی کمتر است و برای آگاهی‌بخشی مردم در این حوزه همایش مشارکت‌های مردمی با همکاری ارگان های مرتبط در مردادماه در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

75 درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گنبدکاووس سالمند هستند

محمد باقرپور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: 8 هزار و 17 خانوار در شهرستان گنبدکاووس تحت پوشش کمیته امداد هستند که 6 هزار و 13 خانوار, یعنی حدود 75 درصد جامعه مددجویان را سالمندان تشکیل می دهند.

وی افزود: پرداخت ماهانه هزینه نگهداری از سالمندان زمین گیر, هزینه بیماران صعب العلاج, اعزام سالمند دارای توانایی دارند به ارودهای زیارتی, تسهیلات و پرداخت وام اشتغال به فرزندان سالمند, از جمله اقدامات کمیته امداد برای این جامعه هدف است.

رئیس کمیته امداد شعبه گنبدکاووس تصریح کرد: 398 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد که واجد شرایط بودند, بیمه شدند و هزینه بیمه آنها را کمیته امداد پرداخت می‌کند, و تعدادی از مددجویان که در سنوات گذشته بیمه شده بودند, از خدمات بازنشستگی بهره‌مند هستند.

75 درصد سالمندان روستایی آموزش‌های لازم را دیدند

رضا صابری, مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 45 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی, جامعه سالمندان آموزش های لازم در زمینه تغذیه سالم و ورزش را به صورت گروهی و یا چهره به چهره دریافت کردند.

وی افزود: پزشکان متخصص, کارشناسان روان, کارشناسان تغذیه, به صورت دوره ای سالمندان را ویزیت رایگان کرده و خدمات لازم را به این جامعه ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: بنا داریم پارک و یا فضایی را برای اوقات فراغت سالمندان و انجام ورزش‌های مفرح چون شطرنج, بدمینتون, پینگ پنگ و دیگر ورزش‌ها, با همکاری شورای اسلامی شهر, شهرداری, به عنوان پاتوق سالمندان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)