Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:32:48 GMT

عوارض نشستن طولانی مدت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۸۱۹۶

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد،‌ نشستن طولانی مدت می‌تواند عامل مهمی در ابتلا به دیابت نوع دوم باشد. ناطقان: نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد،‌  نشستن طولانی مدت می‌تواند عامل مهمی در ابتلا به دیابت نوع دوم باشد.

براساس پژوهش‌های جدید، نشستن طولانی مدت خطر بروز بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی، فشار خون بالا و کلسترول بالا را افزایش می‌دهد که تمام این عوامل نقش مهمی در بروز زوال عقل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان باور دارند، نشستن طولانی ممکن است روش بدن در واکنش به انسولین را تغییر دهد؛ انسولین هورمونی است که به بدن کمک می کند قند و کربوهیدرات را برای انرژی بسوزاند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، طولانی مدت نشستن به ویژه اگر بی‌وقفه باشد، برای افراد مسن خطرناک است.

مطالعات همچنین نشان داده است، میزان زمانی که صرف نشستن می‌شود در طول زمان افزایش یافته و همین موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش ابتلا به دیابت نوع دوم باشد.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سالمندان، 56 تا 84 درصد اوقات بیداری خود را نشسته می‌گذرانند.

براساس داده‌های موجود،‌ نرخ ابتلا به دیابت به طرز قابل توجهی در 50 سال اخیر به موازات چاقی افزایش یافته‌است.

تا سال 2010 تقریباً حدود 285 میلیون نفر مبتلا به این بیماری بودند و این درحالیست که تعداد آن‌ها در سال 1985 حدود 30 میلیون نفر بوده‌است. منبع: فارس برچسب ها: نشستن طولانی ، عوارض ، دیابت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نشستن طولانی عوارض دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون