Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پی تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان توسط مجلس شورای اسلامی، آئین‌نامه اجرایی مرتبط با این قانون در حال تدوین است. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پی تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان توسط مجلس شورای اسلامی، آئین‌نامه اجرایی مرتبط با این قانون در حال تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان توسط مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌نویس آئین‌نامه مربوط به این قانون در فصل دوم مبحث «مناسب‌سازی، دسترس‌پذیری، تردد و تحرک» توسط کمیته حقوقی و نظارت ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضویت 11 دستگاه مرتبط در حال تهیه و تنظیم است.

رئیس کمیته حقوقی و نظارت ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور افزود: تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان در زمینه مواد مرتبط با مناسب‌سازی محیط برای بهره‌مندی جانبازان و معلولان به لحاظ حقوقی در دستور کار کمیته حقوقی و نظارت ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی قرار گرفته است و هدف از آن دستیابی به آئین‌نامه اجرایی است که دارای حداقل ابهام و خلأ باشد، اگرچه آئین‌نامه اجرایی ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1384 تا تصویب آئین‌نامه اجرایی جدید به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

 

R1013186/P1439/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور