Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات > سخت افزار - تراشه‌ساز تایوانی / TSMC جدیدترین تراشه اپل موسوم به A12 را با معماری 7 نانومتری می‌سازد. همچنین قرار است تراشه‌های 2019 با معماری 5 نانومتری ساخته شوند.

 

به گزارش خبرآنلاین،«سی سی وی» مدیر صنایع نیمه‌هادی تایوان چند روز قبل آغاز تولید تراشه‌های 7 نانومتری را تائید کرد و مجهز شدن آیفون‌های 2018 به تراشه‌های 7 نانومتری، تحولی بزرگ برای توسعه این فناوری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گفته می‌شود کوآلکوم، تراشه ساز آمریکایی نیز برای تولید تراشه‌های موبایل خود دست به دامن TSMC شده است و بدین ترتیب تراشه‌های تایوانی در صدر این فناوری قرارگرفته‌اند.{لینک}

کمپانی تایوانی توانایی تولید 12 میلیون ویفر 12 اینچی دارد که 9.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیداکرده است و تاکنون سفارش تولید تراشه 7 نانومتری را از 20 کمپانی بزرگ ازجمله AMD دریافت کرده که اغلب این تراشه‌ها در نیمه دوم 2019 تحویل مشتری خواهد شد.

تا پایان سال جاری بیش از 50 نوع تراشه 7 نانومتری مبتنی بر فناوری Extreme ultraviolet lithography  درزمینهٔ هوش مصنوعی، جی پی یو، تراشه‌های ویژه ارز مجازی و اتصالات نسل پنجم 5G توسط این کمپانی ساخته می‌شود.

با فناوری EUV  زمان ساخت تقلیل یافته و ضمن بالاتررفتن عملکرد، مصرف انرژی نیز بهینه می‌شود.

کمپانی TSMC در سال 2016 بیش از 30 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

 

5656

 

کلید واژه‌ها : تراشه - نانوفناوری - اپل - پردازنده موبایل - پردازنده های گرافیکی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تراشه نانوفناوری اپل پردازنده موبایل پردازنده های گرافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کیت‌های استخراج DNA، درباره طراحی این کیت‌ها توضیح داد: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است.

وی ادامه داد: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره ضرورت ساخت چنین کیت‌هایی، گفت: تا قبل از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی ادامه داد: این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا پنج هزار واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته نانوشیمی اضافه کرد: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • یورگن کلوپ، مرد هزار چهره! تیزر جالب کمپانی آلمانی مشاوره مالی با حضور سرمربی لیورپول / فیلم
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود