Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از «ال پیس» اسپانیا، قواعد مهاجرتی جدید دولت ترامپ علیه کشورهای مسلمان، دامن «خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو، نماینده عالی سابق سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا، دبیرکل شورای اتحادیه اروپا و شورای اتحادیه اروپای غربی که ۱۳ سال به عنوان سیاست‌مدار در مقام وزیر دولت حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا به نخست‌وزیری «فیلیپ گونزالز» کار می‌کرد، را هم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش این سیاست‌مدار اسپانیایی اخیرا به دلیل سفری که به ایران داشته نتوانسته ویزای مسافرتی به آمریکا را دریافت کند. 

به گزارش این رسانه، اسپانیایی‌ها برای مدت کمتر از ۹۰ روز نیازی به دریافت ویزای آمریکا ندارند؛ اما این ضمانتی برای ممانعت از ورود آنها به مرزها نیست، به همین دلیل افراد برای این که در مرزها شگفت زده نشوند پیش از سوار شدن به هواپیما اقدام به دریافت ویزای الکترونیک می‌کنند. این ویزا به شما اطمینان می‌دهد که هیچ مشکلی برای ورود شما به آمریکا وجود ندارد. 

این رسانه به وضعیت «خاویر سولانا» اشاره کرده و نوشت: «او از این فیلتر نتوانسته عبور کند.»

یک منبع آگاه در سفارت آمریکا در مادرید بدون اظهارنظر درباره مورد سولانا گفته: کسانی که پیش از این سفری به یکی از کشورهای ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی یا یمن داشتند نمی‌توانند بدون اخذ ویزا وارد آمریکا شوند؛ این بدان معنا نیست که نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند بلکه باید مانند شهروندان سایر کشورها ویزا بگیرند.

«سولانا» به عنوان  نماینده عالی سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا یکی از اولین کسانی بوده که در پرونده مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشته و به ایران سفر کرده است. توافقی که دولت ترامپ از آن خارج شده است.

یک نماینده سابق مجلس اسپانیا هم در صفحه شخصی توییتر خود اقدام آمریکا را شرم‌آور خواند و نوشت: آمریکا مانع ورود دبیرکل اسبق ناتو شده. دلیل؟ او به ایران سفر کرده بود. در حالی که هیچ قراداد یا تحریمی علیه این کشور وجود نداشت. این شرم آور است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خاویر سولانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

زاخارووا در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام، اظهارات بورل را به منزله یک اعتراف بزرگ و راه حلی کامل برای تحقق صلح دانست.

زاخارووا اعلام کرد: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارایه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

گفتنی است روز گذشته «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تامین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل افزود: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من چگونگی پایان جنگ اوکراین را می‌دانم. می‌توان آن را تنها با توقف کمک‌ها طی ۲ هفته عملی کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

کد خبر 6096145

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است