Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر عامل مجتمع پتروشیمی نوری گفت: واحد جداسازی برش سبک (LTE Splitting) شرکت پتروشیمی نوری، با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصول در سال و با هدف تبدیل برش سبک (LTE) به دو محصول با ارزش HLTE و LLTE، ایجاد شده است.

تقی صانعی افزود: ساخت این واحد از ابتدای مهر سال ۹۴ با هزینه‌ای افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال آغاز شد و با بهره برداری از آن، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مناسب، امکان فروش محصول HLTE با کشتی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:باافتتاح این واحد همچنین ضمن به دست آوردن مشتریان جدید، تولید مجتمع پتروشیمی نوری به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی نوری بیان کرد: در گذشته، به علت محدودیت عرضه این محصول، مخازن ذخیره LTE شرکت در بیشتر ایام سال دارای ذخیره بالایی بوده و این موضوع خود باعث محدودیت تولید مجتمع شده بود. از سویی دیگر، ارزش افزوده LTE که یکی از محصولات جانبی شرکت، با حجم تولید بالاست ناچیز بوده و با توجه به استهلاک بالای تجهیزات واحد‌هایی که وظیفه حذف گوگرد موجود در LTE را نیز برعهده دارند، برای شرکت صرفه اقتصادی چندانی را به دنبال نداشته است.

صانعی افزود: محصولات این واحد HLTE (۴۸۰ هزار تن در سال) و LLTE (۷۲۰ هزار تن در سال) در داخل و خارج کشور مصرف دارد و در صنایع پتروشیمی (الفینی) و پالایشگاهی استفاده می‌شود.

پتروشیمی نوری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده مواد آروماتیکی جهان است که با ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن، تیر سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسمی رسید.

انتهای پیام/م

واحد جداسازی ترکیبات برش سبک پتروشیمی نوری به بهره برداری رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است