Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشکده فنی‌ومهندسی اسلام‌آباد غرب گفت: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در امتحانات پایان ترم حاضر نشده‌اند و مسئولان باید منتظر عواقب بی اعتنایی خود به دانشجویان باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان دانشگاه اسلام‌آباد غرب دانشگاه رازی بیش از یک ماه پیش به دلیل مشکلات صنفی اعتراض کرده و اعلام کردند تا زمانی که مشکلات برطرف نشود در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجودی که دانشجویان در کلاس درس حاضر نشدند، هیچ تغییری در شرایط و وضعیت دانشگاه رخ نداد و این موضوع دانشجویان را واداشت با تحریم امتحانات، اعتراض خود را ادامه دهند.

 

طبق گفته دانشجویان؛ این دانشکده یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه رازی است که از سال ۹۰ تاسیس شده و بدون هیچ امکاناتی شروع به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف کرده است. امکانات رفاهی دانشجویان در این دانشگاه به شدت کم است، به طوری که در سال‌های ابتدایی، دانشجویان با وانت جا به جا می شدند. وضعیت خوابگاههای این دانشکده نیز  بسیار اسفبار است و این موضوعات در کنار شرایط نامناسب دانشگاه؛ که مدرسه ای مخروبه و با عمری 50 ساله است، دانشجویان را به شدت آزرده کرده است.

 

محمد محمدی، دبیر شورای صنفی دانشکده فنی و مهندسی اسلام آباد غرب دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: 37 روز از اعتصاب دانشجویان برای حل مشکلات دانشگاه گذشته است. طی این روزها دانشجویان با تحریم کلاس‌های درسی و کارگاهی به استقبال امتحانات پایان ترم رفتند، با این امید که این اعتصابات موجب پیگیری مشکلات توسط مسئولین و حل مشکلات دانشجویان شود و دانشجویان با آرامش خاطر به برگزاری امتحانات بپردازند.

 

وی افزود: با فرا رسیدن امتحانات و بی تفاوتی مسئولان، دانشجویان تصمیم گرفتند برای رسیدن به مطالباتشان و اینکه نشان دهند  برای احقاق حقوقشان چقدر جدی هستند، با ادامه اعتصاب امتحانات را کنند.

 

دبیر شورای صنفی دانشکده فنی و مهندسی اسلام آباد غرب دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز 4 تیرماه سومین روز امتحانات پایان ترم این دانشکده است و شاهد غیبت ۷۰ درصدی دانشجویان و خالی بودن صندلی‌های امتحانات هستیم؛ هر چند لغو امتحانات در ظاهر سطحی است، ولی این مشکل عمیق، هم دانشجویان و هم دانشگاه را در ترم‌های آتی با بحران جدی انتخاب واحد مواجه خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: در ادامه مسیر حق طلبی دانشجویان، امکان هر اقدامی در چارچوب قانون از سوی دانشجویان از جمله برگزاری تجمع اعتراضی در آینده ای نزدیک و عدم انتخاب واحد در ترم آینده وجود دارد. 

 

محمدی در ادامه گفت: با وجود این بحران و پیش بینی اتفاقات آینده، جواب تمامی دست اندرکاران آموزش عالی کشور و وزارت علوم تاکنون جز سکوت چیزی نبوده است. حتی برای بررسی کیفیت این دانشکده و حل مشکلات آن حاضر به اعزام یک تیم بازرسی از وضعیت این دانشکده نشده اند.  اگر همین مشکلات صنفی و آموزشی در یکی از دانشگاه های پایتخت کشور بوجود می آمد، برخورد و رسیدگی مسئولان چگونه بود؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این مناظره محمدرضا ملکشاهی راد حضور نیافت و هادی هاشمی نیا، رضا سپهوند و قدرت الله ایمانی با برخی طرفداران و حلقه نزدیکان خود به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان لبیک گفتند.

در این جلسه پس از سخنان نامزدها و واکنش طرفداران و دانشجویان به اظهارات آنها، در نهایت طرفداران آنها که جزو دانشجویان نبودند در سالن با هم مشاجره کردند و موجب توقف مناظره و پس از دقایقی توسط حراست دانشگاه به بیرون از محل هدایت شدند.

اما پس از اتمام مناظره، این افراد در محوطه دانشگاه با هم درگیری فیزیکی و تا حدودی زد و خورد داشتند که در نهایت بدون حضور نیروهای انتظامی، با دخالت دوباره حراست و نیروهای بسیج دانشگاه، از دانشگاه خارج شدند.

گفتنی است در حالی که پیش از این قدرت الله ایمانی از حضور در مناظره های صدا و سیمای انصراف داده بود، امروز نیز کانال های منتسب به ملکشاهی راد اعلام کردند دعوت از وی برای حضور در مناظره به صورت رسمی نبوده و از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قابل توجه در این مناظره تشویق یکی از کاندیداها توسط رقیب وی بود که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

جوان گرایی، نخبه گرایی، تقویت روحیه مطالبه گری، مرور عملکرد نمایندگان دوره های گذشته، واردات خودرو، تبلیغات پاک، هزینه های تبلیغاتی و چرایی عدم توسعه لرستان از موارد مورد اشاره در این مناظره بود.

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا