Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، حمیدرضا قلمکاری در دیدار با محمدعلی شجاعی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: طرح های اقتصادی زیادی بر اساس تفکر سیستمی و مباحث علمی توسط اساتید برجسته دانشگاهی و فعالان مجرب اقتصادی در این کمیسیون تدوین شده است که خاک خوردن وعدم استفاده از آن ها به ضرر مردم تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی بر اساس قانون، تنها نقش مشاور را برای قوای سه گانه ایفا می کند و بر همین اساس اجرای پیشنهادات، طرح ها و برنامه هایی که در این نهاد به عنوان پارلمان بخش خصوصی تدوین می شود نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های دولتی از جمله استانداری است.

قلمکاری داشتن تفکر سیستمی را اساسی ترین ادبیات مشترک بین این کمیسیون و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان دانست و اظهار داشت: مرثیه خوانی در خصوص مشکلات و مسائل گذشته دردی را دوا نمی کند بلکه باید به دنبال ایجاد سازوکاری نو بر پایه ی قوانین علمی باشیم و این همان چیزی است که این کمیسیون در سه سال گذشته و در فعالیت های خود دنبال کرده است.

قلمکاری تیم سازی، ریل گذاری و فعالیت بر اساس اولویت را برنامه سه سال گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: برنامه ی ما برای سال 97 اجرا و به ثمر رساندن برنامه های تدوین شده در سه محور آب، تولید محصولات کشاورزی صادرات محور و حفظ محیط زیست است که در این راه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان می تواند نقش پر رنگی را ایفا کند.

تقدیم 7 طرح تدوین شده در کمیسون کشاورزی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان هفت طرح از طرح های تدوین شده در این کمیسیون را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تقدیم و اظهار داشت : امیدواریم این اقدام ، مقدمه ای برای همکاری های بیشتر در آینده باشد.

برنامه ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از کم آبی بر اساس تفکر سیستمی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این دیدار نداشتن برنامه روشن و کامل در بخش های مختلف را از مهمترین مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه اکنون در کشور، برنامه ریزی سیستمی وجود ندارد که بر اساس آن به توان پیش بینی کرد چالش ها و فرصت های امروز در آینده چه وضعیتی خواهند داشت.

محمدعلی شجاعی از تمایل برای همکاری با کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت و تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت های استان، از جمله ظرفیت های این کمیسیون که در بخش های مختلف کشاورزی فعالیت می کند از اهداف و برنامه های استانداری است.

وی از تدوین برنامه ای جامع بر اساس برنامه ریزی سیستمی در بخش توسعه و اقتصاد استان اصفهان خبر داد و افزود: این برنامه شامل ۱۸۰ پروژه مطالعه شده و همراه با مجوز است که به زودی باحضور معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

شجاعی با تاکید بر اینکه اعتراض کشاورزان شرق اصفهان از جنس معیشتی است و نه امنیتی ، گفت : برنامه ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از کم آبی به این منظور آماده شده و به زودی در فاز اجرا قرار خواهد گرفت.

شجاعی ارئه همزمان پروژه و مجوز به سرمایه گذاران را ، بارزترین ویژگی طرح اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیدا از کم آبی دانست و گفت: از این طریق گردنه هایی نظیر مشکلات اداری برطرف شده و مسیر برای اجرای موفق و سریع طرح ها هموار می گردد.
نیاز امروز استان و کشور به سرمایه های اجتماعی

امیر مظفر امینی مشاور عالی کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان نداشتن درک درست از مفهوم توسعه را ریشه مشکلات امروز و درک درست از این مفهوم را کلید موفقیت در آینده دانست و اظهار داشت: باید بپذیریم که تا کنون مسیر را اشتباه رفته ایم و با آسیب شناسی فعالیت های گذشته از بروز مشکلات جدید جلوگیری و به سمت مرتفع کردن آن گام برداریم
امینی با بیان این که استان اصفهان یکی از نگین های تمدن جهانی است گفت: شوربختانه استان اصفهان در شرایط کاملاً بحرانی قرارگرفته است چرا که ما فراتر از شرایط اکولوژیکی بر آن فشار وارد کرده ایم و امروز شاهد تبعات این اقدام اشتباه خود هستیم.

مشاور عالی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، استـفاده از سرمایه های اجتماعی، ایجاد تعامل سازنده با مردم، هم افزایی با بخش خصوصی و حرکت بر مبنای علم را نیاز امروز استان و کشور معرفی و ادامه داد: اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند در ایجاد این شرایط نقش مهم و اساسی را ایفا کنند.

 

 

۴۶ انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اصفهان ایجاد اشتغال تمدن معاون اول رئیس جمهور همکاری و تعامل جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت

در جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت، نهایی سازی ایین نامه فعالیت سکوهای حوزه سلامت و پیش نویس مصوبه خدمات مربوط به کاهش ریسک بررسی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهل و چهارمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات و فنآوری برگزار شد.

"بررسی پروژه های جدید در دستور کارگروه و تقسیم کار بین دستگاه های عضو کمیسیون" و "بررسی پیش نویس مصوبه ارائه خدمات مربوط به کاهش ریسک شرکت های تسهیلات یار" بخشی از دستور جلسه این کمیسیون بود که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، "بررسی و نهایی سازی پیش نویس آیین نامه اجرایی نحوه فعالیت سکو ها و کسب و کار های حوزه سلامت رقومی" یکی دیگر از دستور جلسه های چهل و چهارمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»