Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس اتاق اصناف بجنورد با بيان اينکه اکنون شرايط خوبي در بازار مرکز استان حاکم است گفت: خوشبختانه بازار بجنورد متلاطم نبوده، شرايط خوبي حاکم و بازار آرام است و اين روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، مهدي اميدوار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتاق اصناف تلاش دارد تا ارتباط خوبي ميان مصرف کننده و توليد کننده برقرار باشد و با وجود افزايش نرخ ارز در 10 روز گذشته که سبب تنش در بازار شده، جو بازار مرکز استان آرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در بازار استان گران فروشي نداريم و يا خيلي کم است افزود: بيشتر کسبه استان مستاجر هستند و توليدکننده بزرگ نداريم و بنکدار و يا عمده فروش بزرگ در بجنورد نيست به همين لحاظ عامل گراني در داخل نيست و زماني که افزايش قيمت رخ مي دهد، در بازار استان تاثير مي گذارد.
رئيس اتاق اصناف بجنورد تصريح کرد: بازاريان ما بر اساس قانون و با محاسبه سود قانوني، جنس را به در بازار عرضه مي کنند و مشکل گرانفروشي در بازار وجود ندارد.
وي خاطرنشان کرد: بازرسان ما بر بازار نظارت داشته و قيمت ها را رصد مي کنند.
اميدوار گفت: سال گذشته سه هزار و 978 مورد نظارت و بازرسي از بازار مرکز استان انجام شد است که 170 مورد فرم تخلف ثبت شده و 398 شکايت مورد رسيدگي قرار گرفته است.
وي افزود: در بهار امسال نيز 960 مور بازرسي از بازار مرکز استان انجام شده، 38 مورد فرم تخلف به ثبت رسيده و 87 فقره شکايت نيز رسيدگي شده است.
* جنس در بازار کم است
اميد وار با تاکيد بر اينکه بازار متلاطم در مرکز استان نداريم و امنيت و ارامش در بازار برقرار است گفت: در مقايسه با ساير استان ها، وضعيت مديريت شده است.
وي در باره تنش ها در بازار موبايل گفت: ارزي که قرار بود داده شود، محقق نشد و در بازار با کمبود جنس روبه رو شديم.
وي افزود: در زمينه ثبت سفارش در وزارت خانه تغييراتي ايجاد شده و جنس به راحتي وارد کشور نمي شود، علاوه بر آن قرار بود ارز 42 هزار ريالي تامين شود که با تاخير انجام شد.
اميدوار گفت: اکنون و با وجود افزايش قيمت ها، مشکل بزرگ بازار، نبود جنس است البته، اين تصور که اجناس در انبارها احتکار مي شود و به بازار تزريق نمي شود، کاملا مردود است و اين اتفاق در استان نيافتاد است.
رئيس اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون تقاضا در بازار زياد شده اما عرضه کم و جنس در بازار کاهش يافته است.
در بجنورد، مرکز خراسان شمالي 12 هزار کسبه فعاليت دارند.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

احمدی، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، گفت: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد