Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ازاشتغال 5 هزار فرزند شهید و ایثارگردر سراسر کشور با تاکسی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند پس از طی کردن مراحل ادارای و بر حسب نوع خودرو تا سقف 20 میلیون تومان از بنیاد شهید وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، خرداد ماه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران با اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با هدف ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر از افراد بیکار تحت پوشش خود که عمدتا فرزندان شهید و ایثارگران هستند، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشخص شدن شرایط استفاده گروه‌های هدف از این تفاهم‌نامه و نحوه بهره‌مندی آنها از مزایای بنیاد شهید با حجت الله امانی، مدیرکل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به گفت‌و‌گو پرداختیم.

متن مصاحبه شرح زیر است:

اخیرا بنیاد شهید با سازمان تاکسی‌رانی تفاهم‌نامه‌ای را در راستای اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش منعقد کرده است، با انعقاد این تفاهم‌نامه برای چه تعداد از افراد اشتغال ایجاد خواهد شد؟

در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد شهید با اتحادیه تاکسیرانی کشور منعقد کرد پیش‌بینی اولیه ما این بود 8 هزار نفر با این تفاهم‌نامه صاحب شغل شوند اما اتحادیه تاکسیرانی با 5 هزار نفر موافقت کردند. محدوده جغرافیایی این تفاهم‌نامه نیز شهرهای دارای جمعیت بیش از 100 هزار نفر انتخاب شده است.

گروه هدف این تفاهم‌نامه چه افرادی هستند؟

گروه هدف ما عمدتا فرزاندان شهید و سایر ایثارگرانی هستند که تابع شرایط سنی اتحادیه تاکسیرانی باشند. به طور کلی افرادی می‌توانند از سوی بنیاد شهید نسبت به خرید اتومبیل اقدام کنند که از سوی بنیاد بیکار شناخته شده باشند. افرادی که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی بنیاد به نام «سجایا» اعلام بیکاری می‌کنند و درخواست خرید تاکسی دارند ابتدا باید از سوی بنیاد بیکاری آنها تایید شود. لازم به ذکر است بنیاد این تاییدیه را از طریق استعلام از سازمان تامین اجتماعی، سامانه کارمند ایران، حوزه آموزش بنیاد و ... انجام می‌دهد.

-آیا دانشجویان نیز می‌توانند از مزایای این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند؟

اگر فردی دانشجو باشد از جانب ما بیکار تلقی نمی‌شود و نمی‌تواند از مزایای این تفاهم‌نامه بهره‌مند شود اما تمامی افرادی که در سامانه بنیاد شهید بیکار ثبت شده باشند و دانشجو نباشند می‌توانند برای دریافت وام و تاکسی اقدام کنند.

-بنیاد شهید و اتحادیه تاکسیرانی چه تعهداتی را در این تفاهم‌نامه پذیرفته‌اند؟

بنیاد شهید مسئول شناسایی افراد به رویه‌های مختص به خود است. افرادی که در سامانه سجایا اعلام بیکاری می‌کنند پس از تاییدیه بیکاری مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بعد از اینکه مشاوره شغلی برای آنها انجام شد افراد رغبت سنجی می‌شوند و تقریبا 40 الی 50 رغبت برای تمام افراد در نظر گرفته شده است. افرادی هم که متقاضی اخذ تاکسی هستند نیز در این برنامه مشاوره شغلی قرار می‌گیرند.

اتحادیه تاکسیرانی نیز اختصاص سهمیه هر استان را پذیرفته و ظرفیت شهرها را به ما اعلام کرده است و ما نیز به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. هم‌چنین بحث مجوز پلاک‌های عمومی و تاکسی بانوان، بیمه رانندگان و روند آموزش نیروها توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌شود.

-آیا بنیاد شهید برای شناسایی افراد واجد شرایط اقدامات لازم را آغاز کرده است؟

ما ابلاغیه شناسایی افراد را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و در بخشنامه ابلاغی تاکید داشتیم که همکاران شهرستانی و استانی با اتحادیه شهرستان‌هت یا استان‌ها جلساتی را برگزار و صورت جلسات خود و مشکلات احتمالی را گزارش کنند. تاکنون در 13 استان این مساله نهایی شده است. این استان‌ها برخی از مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و ما از طریق سازمان‌های مختلف از جمله اتحادیه تاکسیرانی موارد را مطرح و پیگیری کرده‌ایم تا هر چه زودتر مسائل مرتفع شود.

-بنیاد شهید با کدام شرکت‌های خودروسازی برای تهیه خودرو قرارداد منعقد کرده است؟

ما با شرکت‌های سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو برای تهیه چهار خودرو برلیانس، آریو، پژو و سمند قرارداد منعقد کرده‌ایم. هدف ما حمایت از کالای داخلی است به واسطه همین ما سعی کردیم با شرکت‌های داخلی و از طرفی با اتحادیه مربوطه وارد مذاکره شویم.

-برای تهیه خودروها بنیاد شهید چه تسهیلاتی را به افراد تحت پوشش ارائه خواهد داد؟

ما برای تمام متقاضیان مبلغی را از صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در نظر گرفتیم که این تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه برای این افراد در نظر گرفته شده است که از ناحیه استان‌ها قابل پرداخت است.

-آیا بانوان نیز می‌توانند از مزایای این تفاهم‌نامه استفاده کنند؟

ملاک بنیاد شهید تقاضا و شناسایی است و فعلا در مرحله شناسایی هستیم. ما به ادارات کل بنیاد شهید استان‌ها اعلام کرده‌ایم چنانچه تاکسی بانوان در سطح شهرستان فعال است اگر ظرفیت‌سازی و تقاضا وجود داشته باشد در بحث تاکسی بانوان نیز ورود پیدا کنند.

- آیا بنیاد شهید با استارت‌آپ‌های حمل و نقلی قرارداد منعقد خواهد کرد؟

بنیاد شهید یک دستگاه حمایتی تلقی می‌شود و اگر قرار باشد ما در این بخش ورود پیدا کنیم باید با واحدهایی مانند اتحادیه تاکسیرانی و اتحادیه‌های مربوطه که در این بخش تخصص دارند هماهنگ باشیم. اگر خود جامعه هدف متقاضی ایجاد چنین شرکت‌هایی باشند سعی می‌کنیم از محل اعتباری که داریم آنها را حمایت کنیم تا این اقدام را انجام دهند. همانطور که از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را برای بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری استفاده می‌کنیم با این شرط تسهیلات را پرداخت می‌کنیم که شرکت یا موسسه از جامعه هدف ما جذب نیرو داشته باشد.

-با توجه به رونق بازار کار برخی از استارت‌آپ‌ها آیا مذاکراتی انجام شده که این شرکت‌ها سهمیه‌ای برای جذب گروه‌های هدف بنیاد شهید در نظر بگیرند؟

همکاران ما در سطح استان تهران و سایر استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی شرکت‌های خاص مانند شرکت حمل و نقل فرودگاه امام خمینی (ره) منعقد کرده‌اند البته ما سال گذشته در نظر داشتیم «موسسه تاکسی سرویس ایثار» را راه اندازی کنیم اما به دلیل مشکلاتی که در صدور مجوز وجود داشت این برنامه عملی نشد. البته در برخی استان‌ها مانند تهران به جهت ورود شرکت‌هایی مانند تاکسی سرویس‌های آنلاین ایجاد چنین موسساتی از سوی بنیاد شهید توجیه اقتصادی هم ندارد.

-آیا تاکسی‌هایی که در اختیار گروه‌های هدف بنیاد شهید قرار می‌گیرد به عامه مردم سرویس‌دهی خواهد داشت؟

بله، هر ایثارگر به عنوان فردی از اجتماع در این عرصه ورود پیدا می‌کند و به تمام افراد خدمت‌رسانی خواهد کرد.

- برخی از جانبازان در حمل و نقل و تردد در سطح شهر دچار مشکل هستند آیا تدابیری اندیشیده شده است که از افرادی که از طریق بنیاد شهید تاکسی اختیار می‌کنند بتوان برای سرویس‌دهی به این افراد استفاده کرد؟

به این سبک ورود پیدا نکردیم برای چنین افرادی حوزه تسهیلات رفاهی فعالیت می‌کند .

-آیا تاکسی‌هایی که از طریق بنیاد شهید برای گروه هدف تهیه می‌شود دارای آرم و یا نشانه مشخصی است؟

خیر، این تاکسی‌ها هیچ تفاوتی با تاکسی‌های سطح شهر ندارد و زیر نظر اتحادیه شهرستان و یا استان فعالیت می‌کنند.

-آیا افرادی که قبلا برای ایجاد اشتغال، وام دریافت کرده بودند اما موفق نبودند، ‌می‌توانند برای دریافت تاکسی وام بگیرند؟

افرادی که قبلا از تسهیلات ما استفاده کرده‌اند به نوعی شاغل محسوب می‌شوند به جز مواردی که در روند اجرای طرح با مشکل روبرو شده باشند. ما در سطح هر استان کمیته موارد خاص را پیش‌بینی کردیم که موضوعات در این کمیته بررسی می‌شود و اگر آنها تایید کنند که فرد در فعالیت قبلی موفق نبوده، مجدد این فرد بیکار تلقی خواهد شد و می‌تواند از تسهیلات مجددا استفاده کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است