Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین چراغی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر آستارا، اظهار کرد: در حال حاضر بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت نهایی بندر تجاری آستارا و نقش مهم این بندر در منطقه، افزود: طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل دو و نیم میلیون تُن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا یک و نیم میلیون تُن برای صادرات غلات و مابقی برای کالاهای عمومی پیش بینی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با قدردانی از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل گمرک آستارا در انجام این محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تصریح کرد: برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور، محموله ۳ هزار تنی کلینکر به صورت کابوتاژ از بندر امیر آباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری و در اسکله این بندر مرزی کشور پهلو گرفت.

چراغی با بیان اینکه محموله این کشتی پس از تخلیه، به بارانداز راه آهن آستارا منتقل می شود، خاطر نشان کرد: این محموله ۳ هزار تنی از طریق خط آهن آستارا به مقصد گرجستان توسط واگن بارگیری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مکمل یکدیگر هستند، بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان عالی ذیربط به ایجاد و توسعه حمل و نقل ترکیبی در این منطقه تاکید کرد.

 کابوتاژ رویه ای است که کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگری در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه مرزی حمل می شود.

کد خبر 4330543

منبع: مهر

کلیدواژه: آستارا سازمان بنادر و دریانوردی گرگان بوشهر شهرکرد مشهد خبرگزاری مهر شیراز کرمانشاه یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می شوند. 

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت «طلوع طلایی کیش» شعبه قشم، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می رسند. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است. 

امیر علی داود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می گیرد. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد