Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا طلایی، با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: از سه سال قبل تمهیداتی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان قم اندیشیده شده است و به دنبال تند شدن روند این برنامه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است، افزود: بیش از 60 درصد آب کشاورزی قبل از رسیدن به گیاه از بین می‌رود که می‌توان با روش‌های نوین این میزان را به کمتر از 5 درصد کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به 80 تا 85 درصدی کمک‌های بلاعوض دولت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ابراز کرد: امسال 40 میلیارد تومان برای این منظور در استان قم در نظر گرفته‌شده که یک و نیم برابر سال گذشته است.

وی با تأکید بر اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم در طی سه سال گذشته تصریح کرد: امسال به دنبال اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 6 هزار هکتار دیگر در سطح استان قم هستیم.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بخش کشاورزی استان قم کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی دولت قم کشاورزی قم استان قم استان قم بخش کشاورزی دولت سازمان جهاد کشاورزی استان قم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس دستور العمل کاهش مصرف پلاستیک و شیوه‌ نامه اجرایی ماده سه مصوبه هیئت وزیران مقرر شد از این هفته ارائه کیسه پلاستیک در فروشگاه‌های سراسر استان همزمان با کشور رایگان نباشد تا مصرف آن کمتر شود.
یوسفی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این فکر دولت کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در جهت حذف مصرف آن است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماند‌های شهری و خانگی پلاستیک‌هایی هستند که قابلیت چند بار استفاده دارند یا می‌توان کمتر از آنها استفاده کرد.
او بدون اشاره امکان بازیافت پلاستیک در صورت مدیریت پسماند افزود: آلایندگی‌هایی که این پلاستیک‌ها با ورود به طبیعت ایجاد می‌کنند برای محیط زیست، سلامت و خاک بسیار مضر است.
یوسفی افزود: از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است که شعار آن «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک» و «نجات زمین» طراحی شده که در زمینه کاهش مصرف پلاستیک پویش «مسیر سبز، ایران پاک» اجرا شده و تاکنون ۱۰ هزار پاکت زباله از پلاستیک‌های رهاشده در طبیعت با مجموع وزن ۴۰ تن جمع‌آوری شده است.

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین