Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز چهارمحال و بختیاری ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام که به همراه استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برای دیدار دو روزه از روستاهای منطقه دیناران به شهرستان اردل سفر کرده بودند گفت: از برخی روستاهای مستعد توسعه استان مانند روستای 'دهدلی' از توابع بخش دیناران غافل شده ایم این در حالی است که هر کدام از این روستاها می تواند یک بهشت گردشگری برای ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهرکرد افزود: باعث تاسف است که برخی مسئولان با تنگ نظری خود برای جلوگیری از قطع 200 یا 300 درخت و غرس هزاران اصله درخت دیگر به جای آن از توسعه راه های روستایی جلوگیری و این مناطق زیبا و مستعد توسعه را، قربانی می کنند.
وی گفت: با ساخت جاده روستای دهدلی' بخش دیناران وضعیت گردشگری، اقتصادی و تولیدی چهارمحال و بختیاری متحول خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به استقرار 9 پارچه روستای بدون راه ارتباطی در منطقه دیناران اشاره کرد وگفت: براساس گفته های اهالی تاکنون 22 نفر در این مسیر به خاطر نبود جاده و به علت بیماری مانند و دسترسی نداشتن به جاده برای رفتن به بیمارستان یا درمانگاه، جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: البته با تجمیع برخی روستاهای فاقد راه ارتباطی در منطقه دیناران می توان نسبت به خدمات رسانی مطلوب تر به مردم منطقه اقدامات لازم را انجام داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه روستاهای این منطقه پراکنده و دارای وضعیت بسیار نامناسبی است خواستار تجمیع روستاهای پراکنده منطقه دیناران شهرستان اردل شد.
اقبال عباسی گفت: برای توسعه بخش دیناران باید آب رودخانه این منطقه به زمین های کشاورزی منتقل تا توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه محقق شود.
وی افزود: با ادامه ایجاد هشت کیلومتر مسیر روستایی باقی مانده از مسیر منطقه دیناران به خوزستان، زمینه حضور گردشگران به این منطقه و بهره مندی از شرایط مطلوب آب و هوایی فراهم می شود.
عباسی گفت: آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال آب، اصلاح بذر و نژاد محصولات کشاورزی باید هر چه سریع تر در منطقه دیناران انجام شود.
وی با اتاکید بر اینکه ارائه خدمات بهداشتی درمانی و استقرار اورژانس جاده ای و آتش نشانی باید در اولویت برنامه های مسئولان مرتبط قرار گیرد افزود: مطالعه، طراحی و اجرای علمی زیرساخت ها برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از بی توجهی به مسائل کارشناسی بایستی مورد توجه طراحان، برنامه ریزان و تصمیم گیران باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بکر بودن منطقه دیناران فرصت بسیار مطلوبی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه است .
عباسی از بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خواست: برای تجمیع روستاهای منطقه دیناران شهرستان اردل مطالعات دقیق و جامعی انجام دهد.
منطقه دیناران از توابع شهرستان اردل جزو مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری و دارای ظرفیت کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان اردل در فاصله 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از عشایر کوچرو استان نیز در این شهرستان حضور دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توسعه زیرساخت توسعه یافته محروم روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه