Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اردوی تیم ملی بسکتبال در صربستان و نتایجی که دیدارهای برگزار شده در این اردو داشت، گفت: بسکتبال صربستان در تمام رده ها سازماندهی قابل توجهی دارد طوریکه حتی دو دیداری که با تیم های باشگاهی این کشور برگزار کردیم تأثیر خیلی خوبی روی ملی پوشان داشت و به نوعی آنها رابرای دیدار با تیم ملی صربستان آماده تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه دو دیدار تیم ملی بسکتبال مقابل تیم ملی صربستان خیلی سودمند بود، ادامه داد: فکر می کنم در مجموع دیدارهایی که در این کشور داشتیم خوب بود و ملی پوشان توانستند استفاده لازم را از آنها داشته باشند.  اینکه ملی پوشان بتوانند در شرایط سخت با تیمی در این سطح از بسکتبال بازی کنند، تجربه خوبی در اختیارشان قرار می دهد که این مهم برای ما حاصل شد. در کل اینگونه اردوها و بازی ها علاوه بر تجربه بازی، روی اعتماد به نفس بازیکنان هم تاثیر مثبت دارد. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت میثم میرزایی و حامد حدادی که در جریان این اردو به ترتیب از ناحیه چشم و قوزک پا دچار آسیب دیدگی شدند، خاطرنشان کرد:  به هر حال در هر دیداری احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. در همین دیدارها دو بازیکن تیم صربستان هم مصدوم شدند طوریکه نمی توانند این تیم را در دیدارهای پیش رو  مقابل گرجستان و آلمان همراهی کنند. وضعیت میرزایی و حدادی هم خوب است اما به هر حال با توجه به رویدادهایی که در پیش داریم، حفظ سلامتی ملی پوشان برایمان در اولویت است. 

«این صحبت چه معنایی دارید؟ یعنی احتمال دارد که این دو بازیکن در ترکیب تیم اعزامی به قطر نباشند؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: میرزایی و حدادی مشکل خاصی  برای حضور در ترکیب تیم ملی ندارند اما در مورد ترکیب تیم اعزامی هنوز به جمع بندی نرسیدیم. بعد از جلسات تمرینی که در تهران خواهیم داشت در این مورد تصمیم گیری می کنیم.

شاهین طبع همچنین در مورد «وضعیت وحید دلیر زهان و اینکه می تواند در ترکیب تیم ملی برای دیدار با قطر قرار بگیرد؟» تصریح کرد: خیر؛ هنوز وحید به تمرینات بازنگشته است. این بازیکن به زمان بیشتری برای بهبود مصدومیتش نیاز دارد بنابراین از وی در ترکیب اعزامی به قطر استفاده نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر و به گفته سرمربی تیم ملی بسکتبال، این تیم طی امروز و فردا سه جلسه تمرینی در تهران خواهد داشت سپس چهارشنبه شب راهی قطر می شود. ملی پوشان بسکتبال پنج شنبه نیز دو جلسه تمرینی در دوحه برگزار می کنند تا آماده دیدار روز جمعه مقابل تیم ملی قطر در پنجره سوم انتخابی جام جهانی شود.

وی در مورد این دیدار گفت: قطر اخیران در تورنمنتی به میزبانی لبنان شرکت داشت و طی آن دیدارهایی با تیم میزبان و ارمنستان برگزار کرده بود. فیلم دیدراهای قطر در این تورنمنت را دیده ام. قطری ها یک بازیکن امریکایی در ترکیب خود دارند ضمن اینکه چند بازیکن جوان هم به این ترکیب اضافه شده است.

شاهین طبع  یادآور شد که تیم ملی بسکتبال در دیدار رفت برابر قطر که در پنجره نخست انتخابی جام جهانی برگز ار شد به برتری دست یافت اما در عین حال گفت: قطر تیمی خوب در اختیار دارد که نباید دست کم گرفته شود.

«البته تیم ملی بسکتبال هم به خاطر در اختیار داشتن صمد نیکخواه بهرامی با شرایطی متفاوت دیدار روز جمعه مقابل قطر را نسبت به دیدار رفت برگزار می کند»، شاهین طبع در واکنش به این موضوع گفت: در توانایی های ملی پوشان ایران و از جمله صمد نیکخواه بهرامی  هیچ شکی نیست اما آنچه اهمیت دارد اینکه تیم ملی بسکتبال به معنای واقعی برنامه داشته باشد و کار کند. 

«بعد از بازگشت تیم ملی بسکتبال از اردوی چین هم به این موضوع تاکید داشتید. احساس می شود بعد از هر اعزامی بیشتر به بابرنامه بودن و کار کردن تیم ملی تاکید دارید»، این موضوعی بود که از طرف خبرنگار مهر مطرح شد و سرمربی تیم ملی بسکتبال در واکنش به آن گفت: واقعیت را نمی توان کتمان کرد. تیمی که در حال حاضر در اختیار داریم به آمادگی بیشتری نیاز دارد. در این زمینه برنامه و کار لازم است تا به تدریج آمادگی موردنظر به دست بیاید. در این زمینه هم هرچه دیدارهای تیم ملی بیشتر و با تیم های بهتر باشد، ملی پوشان را در شرایط بهتر قرار می دهد و بیشتر کمک می کند تا به آمادگی موردنظر دست یابند. 

شاهین طبع همچنین تصریح کرد: برای داشتن تیم ملی یکدست باید آماده تر شد. تیم ملی بازیکنانی در اختیار دارد که واقعا تاثیرگذار و قابل احترام هستند طوریکه حتی چه بسا نبودشان آسیب وارد کند. به همین دلیل است که تاکید دارم تیم ملی بسکتبال به ستاره های همچون ستاره های سابق خود در نسل فعلی نیاز دارد. ستاره هایی که بتوانند پشتوانه ای قابل اعتماد باشند. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان ابراز امیدواری کرد که این تیم در رقابت با قطر و قزاقستان در پنجره سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین و بعد از آن بازی های آسیایی بتواند نتایج خوبی بگیرد. 

کد خبر 4330993 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال صربستان مهران شاهین طبع جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پرتغال تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت های والیبال والیبال تیم ملی فوتبال اسپانیا تیم ملی فوتبال مراکش لیگ برتر فوتبال ایران کارلوس کی روش بازیهای آسیایی اندونزی 2018 تیم فوتبال استقلال تهران کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، سومین دیدار مرحله نیمه نهایی از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. 

طبیعت تهران در این بازی با نتیجه 74 بر 68 تیم حریف را شکست داد و سری 2 بر1 به سود این تیم شد.

آرمان زنگنه با 14 امتیاز، 5 ریباند، 2 بلاک و کارایی 21 بهترین بازیکن این دیدار بود.

تیم شهرداری گرگان با کسب پیروزی سری سه بر صفر مقابل مهرام تهران به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کرد و حالا طبیعت تنها یک گام تا رسیدن به فینال فاصله دارد.

باید دید کار دو تیم طبیعت تهران با سرمربیگری مهران شاهین طبع و تیم ذوب آهن با سرمربیگری مهران حاتمی در دیدار چهارم به پایان می رسد یا کار به بازی پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت حریف شهرداری گرگان در فینال شد
  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • اعلام ورزشگاه محل برگزاری سه مسابقه خانگی آبی پوشان جنوب
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای خانگی استقلال ملاثانی مشخص شد