Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان، گفت: برداشت گندم از اوّل تیر آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد.
محمّدصالح احمدی با بیان اینکه کامیاران پیشتاز برداشت محصول در استان است، افزود: در دیگر شهرستان‌های استان هم کار برداشت از ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی امسال ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان شامل ۲۲۵ هزار هکتار دیم و ۳۳ هزار هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی‌ها حاکی از تولید حدود ۹۴۰ هزار تُنی این محصول است.
احمدی، اضافه کرد: بارش‌های مناسب بهاره باعث رشد مناسب محصولات زراعی و افزایش ۲۵ درصد عملکرد شده است.
وی یادآور شد: عملکرد برداشت گندم به صورت متوسط در هر هکتار شامل یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در مزارع دیم و ۵ هزار کیلوگرم در مزارع آبی است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان، گفت: خرید تضمینی این محصول از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۸۲۰ هزار تُن خریداری شود.
احمدی قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در سال جاری، وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان و تحقق حقوق بهره برداران، ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده را در هفته اوّل به حساب آنان واریز کند.
وی تأکید کرد: ۹۸ درصد محصول گندم استان با استفاده از یک هزار و ۵۵۰ دستگاه کمباین به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان اظهار داشت: گروه‌های نظارت بر روند برداشت، شامل ۱۵ اکیپ بخش خصوصی و ۱۲ اکیپ بخش دولتی است و به صورت دوره‌ای به تمام شهرستان‌ها سرکشی می‌کنند.
احمدی همچنین از تأمین سوخت مورد نیاز کمباین‌ها هنگام فصل برداشت خبر داد و افزود: در هر ماه، سه هزار لیتر سوخت مورد نیاز آن‌ها تحویل داده می‌شود.
کُردستان، یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم، معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی، معادل ۱۲ درصد دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گندم کردستان برداشت مزرعه دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان