Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس جمهور گفت: امروز نیازمند وحدت و یکپارچگی همه ارگان‌های نظام هستیم.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه که امروز(سه‌شنبه) در سالن اجلاس سران به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه را به محضر تمام قضات سراسر کشور و کارکنان دستگاه قضایی و به ویژه ریاست دستگاه قضایی تبریک می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهادت بنیانگذار دستگاه قضایی جدید و مظلوم تاریخمان شهید دکتر بهشتی را گرامی می‌داریم که به اعتقاد من هر چه دستگاه قضایی به سیره آن بزرگوار نزدیگ‌تر شود، به مقبولیت نظام و دستگاه قضایی اضافه می‌شود.

رئیس جمهور گفت: او فردی شایسته و مدیری لایق بود و در هر جمعی به عنوان محور جمع محسوب می‌شد و کسی بود که شیوه آموزش در حوزه علمیه را از سال ۶۹ تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: او دبیرستان دین و دانش را در قم تاسیس کرد و همیشه شهید بهشتی را به عنوام پل Bridge فقه و سیاست، عقل و حکمرانی و حوزه و دانشگاه می‌دانستیم.

وی افزود: امروز در شرایطی در این جمع هستیم که بیش از آن که راجع به اصول ۱۵۶ قانون Law اساسی بخواهیم حرف بزنیم، باید بر اصل ۵۷ تاکید کنیم. سه قوه اگر چه دارای استقلال Esteghlal از هم هستند و یکی از امتیازات قوه قضاییه استقلال است، اما هر سه قوه، سه شاخه یک درخت هستند و ما سه درخت به نام قوه مجریه، مقننه و قضاییه نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: با شرایطی که ما داریم، به ویژه بعد از انقلاب که رو در روی ملت ایستاده‌اند، امروز وحدت و هم نوایی ما از همیشه باید بیشتر باشد و هر زمانی که ملت ایران پیروزی بزرگی در سطح منطقه به دست آورد دشمنان در برابر این ملت ظاهر شدند.

وی افزود: 40 سال پیش بزرگترین پیروزی ملت ما انقلاب اسلامی بود و همه ملت در استبداد قیام کردند و پیروزی یک حزب خاص نبود، بلکه پیروزی یک ملت بود و بلافاصله دشمنان ما توطئه‌ای را ایجاد کردند که نظام ما استمرار پیدا نکند و ما همه پرسی همگانی را در سال ۵۸ برگزار کردیم و قانون اساسی را به همه پرسی گذاشتیم.

رئیس جمهور گفت: از فروردین همه پرسی را شروع کردیم و به محض اینکه تمام نهاد‌ها تشکیل شدند، توطئه دیگری را به ما تحمیل کردند و از زمان تاسیس مجلس اول تا شروع جنگ تحمیلی فقط سه ماه فاصله بود و ۸ سال ملت ما در برابر توطئه اجانب و بیگانگان مقابله و ایستادگی کرد و این توطئه را خنثی کرد.

وی افزود: دشمنان ایران، به محض پایان جنگ و شروع سازندگی توطئه‌های جدید را آغاز کردند و تحریم نفتی دوره کلینتون در زمان سازندگی بعد از جنگ یکی از این توطئه‌ها بود و به محض عبور از این توطئه‌ها توطئه دیگری آغاز شد و در ماجرای ائتلاف و آزادسازی کویت یکی از توطئه‌ها این بود که ایران را وارد این جنگ کنند و عده‌ای به ما خرده می‌گرفتند چرا خالد ابن ولید را تنها گذاشتیم و اگر آگاهی نظام نبود، ما را وارد یک درگیری جدید کرده بودند و ملت و شورای امنیت ملی ما با هوشیاری از توطئه عبور کردند و اگر هوشیار نبودند، جنگ دیگری بر ما تحمیل می‌شد.

رئیس جمهور گفت: یک مقدار که پیش رفتیم موضوع القاعده و یازده سپتامبر پیش آمد و باز هم با هوشیاری مردم و نظام و پیام دولت و ملت بود که ما از یک توطئه جدید دیگر فاصله گرفتیم و جنگ به افغانستان تحمیل شد و تا هفته‌ها صحبت بر این بود که جنگ در ایران شروع شود یا در افغانستان که جنگ را در افغانستان آغاز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: بعد موضوع هسته‌ای را پیش کشیدند و تصمیم گرفتند که ما را در تابستان ۸۲ به شورای امنیت و به فصل ۸ ببرند و ما را درگیر جنگ جدید کنند، آماده بودند که باز هم هوشیاری ملت آن را خنثی کرد.

وی افزود: اما باز هم ما را ر‌ها نکردند و با بهانه‌های مختلف ما را به شورای امنیت بردند و تحریم ظالمانه را به ما تحمیل کردند و هدف آن‌ها در تمام مراحل این بود که انقلاب اسلامی را نابود کنند و ایران را یک تهدید می‌دانستند و می‌خواستند این تهدید را رفع کنند.

رئیس جمهور گفت: آن‌ها می‌خواستند به ما بگویند که فعالیت‌های ما صلح طلبانه نیست و بلکه امنیتی است و بگویند پرونده هسته‌ای ما یک پرونده علمی و اقتصادی نیست، بلکه یک پرونده امنیتی است و آمریکا می‌خواست بگوید پرونده هسته‌ای ایران یک پرونده امنیتی است و ادامه راه ایران از نظر بین الملی نامشروع است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: ملت ما نشان داد فعالیت هسته‌ای ما صلح طلبانه است و جایگاه ما فصل 7 شورای امنیت نیست و امروزدر قطع نامه 2231 شورای امنیت اعلام شده که ایران حق غنی سازی دارد.

رئیس جمهور گفت: این دستاورد ملی ما است و ما از پرونده هسته ای ایران امنیت زدایی کردیم و ثابت کردیم غنی سازی صلح آمیز، حق ما است و دنیا هم پذیرفت، البته تحریم‌هایی را بر ما تحمیل کردند. البته ما رفع تحریم‌ها را هم به کرسی رساندیم و امروز هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید که ایران به خاطر فعالیت هسته‌ای باید تحریم شود و این تحریم‌ها، تحریم‌های یک جانبه آمریکا است.

وی افزود: امروز ما از یک پیچ خطرناک عبور کردیم و توانستیم فروش نفت در اوپک را پس بگیریم و کشورهای جهان را به سرمایه گذاری در کشور دعوت کنیم، البته این کارها را قبول ندارند و آمریکا و اسرائیل همیشه با ما دشمن بودند.

رئیس جمهور گفت: از سال 94 تلاش بر آن بود که توافق هسته‌ای را به هم بریزند و اولین توطئه این بود که ایران اول از توافق هسته‌ای خارج شود. تمام پوست خربزه‌ها را زیر پای ایران قرار دادند و می‌خواستند نشان دهند که ایران به تعهدات خود عمل نمی‌کند و دوباره پرونده هسته‌ای کشور ما را امنیتی و ما را عصبی کنند، البته جای عصبی شدن هم بود، اما موفق نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: راه دوم این بود که آژانس هسته‌ای را متقاعد کنند که ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل نمی‌کند و فشار زیادی را بر آژانس هسته‌ای وارد کردند و موفق نشدند و در این میان وزارت امورخارجه و سازمان انرژی هسته‌ای هوشمندانه عمل کردند.

وی افزود: توطئه سوم این بود که اروپا را مجبور کنند که از برجام خارج شود، اما در این راه هم ناموفق بودند و اتحادیه اروپا حاضر به قبول خروج از برجام نبود.

رئیس جمهور گفت: راه چهارم خروج یک جانبه آمریکا از برجام بود که بدترین و شرم آورترین راه بود و ما کاری کردیم که آمریکا با بالاترین هزینه از برجام خارج شود و تنها امید و آرزوی آمریکا این بود که بعد از آمریکا ما بگوییم که از برجام خارج می‌شویم تا ما را به شورای امنیت ببرد و باز هم در این راه ناموفق بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: امروز باز هم آمریکا با شیوه جدید می‌خواهد بزرگی کشور ما را بشکند. آیا آمریکا می‌تواند ابهت کشور ما را بکشند؟، این ملتی که برای کشور خود خون می‌دهد، کشوری که در مسابقات فوتبال همه از ایران و ایرانی پیشبانی کردند، ما بزرگترین موفقیت را در مسابقات فوتبال داشتیم و دل تمام مردم خوشحال شد، یعنی این مردم از منافع ملی که همان استقلال و آزادی Freedom و جمهوری اسلامی است، دست بر نمی‌دارند.

وی افزود: خیلی مهم است که سه قوه با هم همراه باشند و آمریکا ابتدا باید امید و اعتقاد ایران را نابود کند و اگر امید و اعتقاد باشد، آمریکا شکست می‌خورد. اگر آینده را سیاه ببینیم و یا سیاه نمایی کنیم، موفق نیسیتم.

رئیس جمهور گفت: خوب می‌دانم که قاضی Judge باید استقلال داشته باشد و بالا‌ترین استقلال در کشور باید استقلال قاضی باشد و حتی امام معصوم هم در رأی قاضی دخالت نمی‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: هیچ تاریخی مانند تاریخ امام علی(ع) برای برقراری عدالت و استقلال قاضی وجود ندارد و یکی از توطئه‌ها این است که بگویند قاضی تحت تاثیر حزب، مذهب، پول و حرف دیگران است و ما نباید قبول کنیم.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که اشکال در یک شبهه را به تمام قوه قضاییه تسری دهند و اگر قوه قضاییه بشکند، اعتماد مردم می‌شکند و تا امروز به امید نیاز داریم و آبروی مردم باید مورد اعتماد همه مردم باشد و اگر کسی آبروی مومنی را ببرد، با خدا اعلام جنگ کرده است.

رئیس جمهور گفت: دادستان‌های ما در این زمینه وظیفه سنگینی دارند و آن که ملت را نا امید می‌کند، به نوعی به آمریکا کمک کرده است، مگر در این سه ما اجناس کم شد و درآمد کشور نسبت به سال گذشته، 50 درصد افزایش و درآمد 44 درصد زیاد شده است و ایجاد این نگرانی‌ها سیاه نمایی نسبت به آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: ممکن است امسال کمبود آب داشته باشیم، اما ریال و دلار ما کم نشده است و برای آب هم دولت فکر و برنامه ریزی کرده است و در دولت یک هزار میلیارد تومان به شهر‌ها و روستا‌هایی که مشکل آب دارند، اختصاص دادیم.

وی افزود: در هیچ شرایطی و بدترین شرایطی که دشمن بخواهد برای ما ایجاد کند، مردم در نیازمندی‌های خود و مواد غذایی مشکلی نخواهند داشت. ما تا پایان سال نیازی به وارد کردن گندم نداریم و شکر و روغن هم به اندازه نیاز وجود دارد و برای واردات هم به اندازه کافی ارز رسمی وجود دارد و نباید نگرانی ایجاد کرد.

رئیس جمهور گفت: اگر در فضای مجازی و از طرف دشمن توطئه می‌بینیم، چیز جدیدی نیست و اما از طرف دوستان نباید توطئه ببینیم.اگر امید و اعتماد در کشور وجود داشته باشد، موفق می‌شویم. نباید اجازه دهیم هیچ تریبونی برای توطئه و دروغ و سیاه نمایی حاشیه امنی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: امروز سیاه نمایی از همه شرایط بدتر است و تمام دستگاه‌ها باید کنار هم باشند، چرا عده‌ای می‌خواند امید را در کشور کاهش دهند و قضات باید پرچم عدالت را بالا ببرند و و عدالت یعنی عدالت سیاسی، یعنی توزیع عادلانه قدرت، عدالت اقتصادی یعنی توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی یعنی توزیع عادلانه عزت.

وی افزود: همه مردم به جز مجرمان باید در کشور احساس امنیت کنند. امروز توطئه دشمن در مسائل اقتصادی است و بار اقتصادی بر دوش دولت است.

رئیس جمهور گفت: در بنگاه‌های اقتصادی نباید در کار‌ها تعلل داشته باشیم و چه اشکال دارد امسال که آمریکا می‌خواهد به کشور ما ضربه بزند، تمام قضات ما در مسائل اقتصادی یک ساعت بیشتر کار کنند و اعتماد ایجاد شود و سرمایه گذار برای سرمایه گذاری امنیت داشته باشد و ما در خارج کشور ۵ میلیون ایرانی که سرمایه‌دار هستند،داریم و باید اجازه دهیم که به کشور بیایند و سرمایه گذاری کنند. اجازه دهیم این افراد برای سه ماه به کشور بیایند و از خانواده خود دیدن کنند و اعتماد ایجاد کنیم و توریسم و گردشگری را در کشور توسعه دهیم و کمی فضا را باز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: من به بانک مرکزی دستور دادم که به هر کسی که ارز می‌دهد، اعلام کند و بگوید که به هر کسی چقدر و بر‌ای چه کاری ارز داده است و از فضای مجازی در این راه استفاده کند.

وی افزود: پیروزی ملت‌ ایران در تمام زمینه‌ها در سایه امید و اعتماد بوده است و شما بدانید اگر ما در دولت یازدهم توانستیم کار کنیم، بدون هیچ اقدامی به دلیل امید مردم بوده است و بدون امید و اعتماد هیچ دولتی موفق نخواهد بود و باید تحت نظر رهبر معظم انقلاب انسجام خود را حفظ کنیم و به دستور ایشان جلسات هفتگی با سران سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی برگزار می‌شود و تمام مصوبات مورد تایید رهبر معظم انقلاب بود و ما به هیچ کسی جز خودمان امید نداریم. ما کشور را با امید و فداکاری و کمک مردم موفق می‌کنیم.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت سیاسی پل Bridge قانون Law استقلال Esteghlal اقتصادی موفقیت آزادی Freedom قاضی Judge فضای مجازی رئیس جمهور رهبر معظم انقلاب دادستان اشتباه فروش عکس جوان دختر زن مرد حوادث قتل فیلم زندگی دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: ایجاد امید و اعتماد افزایی در سطح جامعه با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سپهر خلجی امروز در نشست شورای اداری استان ایلام با بیان اینکه مسیر دولت، مسیر خدمت و کار برای مردم است، اظهار داشت: ایجاد امید و اعتمادافزایی در سطح جامعه با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است.

وی به روایت مقایسه‌ای در راستای تحقق جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: هنر روایت در بیان مطالب و مفاهیم بسیار مهم است که می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر و بهتری در جامعه مخاطب داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید برتلاش جهت ارائه روایت درست و صحیح برای مخاطبان و اقشار مختلف مردم، بیان کرد: آمریکایی‌ها سینمای هالیود را به عنوان یک صنعت جهت روایت قدرت، سبک زندگی و همینه خود پایه‌گذاری کردند تا بر همین اساس افکار عمومی جهان را مهندسی کنند.

خلجی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا با تلاش خود در صنعت سینما به عنوان کشوری که در جنگ ویتنام بدترین جنایات را انجام داده است، خود را مدافع حقوق بشر جلوه می‌دهد، عنوان کرد: امروز تلاش می‌کند که در غزه نیز به همین گونه عمل کند.

وی به آرایش رسانه‌ای دشمنان برای حمله به کشورمان اشاره کرد و گفت: این آرایش به گونه‌ای است که هم به نقاط ضعف و هم به نقاط قوت ما حمله می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه با اشاره به حمله رسانه‌ای آنها به اربعین به عنوان یک نقطه قوت و بی‌نظیر، عنوان کرد: امروز درگیر جنگ مدیریت پیام و همچنین جنگ نفس‌گیری در روایت‌سازی هستیم.

خلجی با تاکید بر اینکه امروز تمرکز دشمن بر جنگ در حوزه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دشمن همین موضوع را هم در عرصه رسانه پیش می‌برد و ما امروز به عنوان کارگزاران و مسئولان مأموریت داریم که همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در عرصه جهاد تبیین وارد عمل شده و پای کار باشیم.

وی هدف دشمنان در جنگ رسانه‌ای ناکارآمد جلوه داده نظام عنوان کرد وگفت: وظیفه ما ایجاد امید و اعتماد افزایی در سطح جامعه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه به تورم نزدیک به 60 درصد قبل از به روی کار آمدن این دولت اشاره کرد و گفت: دولت قبل یک زمین سوخته را تحویل دولت کنونی داد و این دولت تورم 60 درصدی را امروز به 40 درصد کاهش داده که این میزان در فروردین ماه این میزان به 30 درصد کاهش یافته است.

خلجی با بیان اینکه در دولت قبل،ریل انقلاب از مسیر خارج شده بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم این ریل به مسیر خود بازگشت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به قطعی های مکرر برق و به فروش نرفتن نفت فروش در دولت قبل اشاره کرد و گفت: امروز یک‌ میلیون و 500 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به دامن زدن به حاکمیت دوگانه، رشد منفی در حوزه مسکن به عنوان دیگر مشکلات دولت قبل، گفت: اگر یک رویارویی با کشورهای متخاصم در دولت گذشته داشتیم آیا فکر می‌کردید که چنین منسجم در مقابل دشمن ایستاده و عملیات وعده صادق اجرا شود.

خلجی به رشد کشور در حوزه فضایی و دانش‌بنیان‌ها کشور نیز اشاره کرد و افزود: ارتباط کشور در حوزه سیاست خارجی و ارتباط بین‌المللی نیز توسعه یافته است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مسیر پیش گرفته دولت را مسیر خدمت و کار برای مردم عنوان کرد و ادامه داد:ما با انجام وظیفه خود با عنوان روایت گری صحیح و درست،در جهت جبران روند عقب ماندگی تلاش کنیم.

وی با تاکید برسه مقوله تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه را وظیفه همه مدیران و اصحاب رسانه در راستای تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در کشور، خاطرنشان کرد: حجم بالای کارهای انجام شده در این دولت در حوزه روایت‌گری و به ویژه روایت‌گری مقایسه‌ای تبیین شود.

خلجی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت، هر مدیر دستگاه اجرایی مسئول مستقیم اطلاع‌رسانی است، افزود: مدیران بخش اطلاع‌رسانی را تقویت کرده و حوزه اطلاع‌رسانی نیز از دستگاه اجرایی و نظام اداری تصویرسازی قوی و مناسبی داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: باید یک درصد مشخصی از این همه حجم عملیات و کارها، طرح و پروژه‌های انجام شده به حوزه اطلاع‌رسانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه باید همه پروژه‌ها دارای پیوست اطلاع رسانی باشند، افزود: با هزینه کردن در این زمینه، مردم از این اقدامات و طرح‌ها آگاه شوند.

خلجی در پایان با تاکید به حضور مدیران توانمند روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: جهت تبیین خدمات دولت برای مردم روابط عمومی‌ها باید تصویرسازی درست از میزان خدمات و تصویر درست از فعالیت ها و اقدامات انجام شده ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، رییس شورای اطلاع رسانی دولت با استقبال رسمی استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

شرکت در شورای اداری و نشست مطبوعاتی و دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات استان از جمله برنامه های سفر رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به استان ایلام است‌.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان