Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ هشت ماه پیش بود که چشمانمان از پشت شیشه تلویزیون به دستان کافو بود که قرار است نام چه کشوری را برای مان از داخل گوي بیرون بکشد، درست در همان زمان وقتی اسامی اسپانیا و پرتقال را دیدیم ناخودآگاه لبخند ژکوند کی روش روی صفحه این جعبه جادویی نقش بست.

 

شاید آن روز کمتر کسی فکر می کرد که تیم ملی ایران می خواهد چنین بازی قدرتمندانه و فنی را در برابر ستارگان فوتبال جهان به نمایش بگذارد به همین خاطر برخی ها به صفحه مجازی کافو رفتند و برایش نوشتند آنچه نباید می نوشتند! اما حالا بعد از گذشت تقریبا 240 روز با افتخار و سرافرازی کلاه از سر برمی داریم و می گوییم "آقاي کافو مچکریم" که با دستانت حریفان قدری را برای مان انتخاب کردی تا شاگردان کی روش به همگان ثابت کنند فوتبال ایران رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که لبخند کی روش سوژه بسیاری از رسانه ای ها شده بود تا از آن به لبخند ترس یاد کنند و منتظر باخت های 2 رقمی در برابر حریفان باشند، در مقابل بسیاری هم به قدرت یوزهای کشورمان اعتماد کردند و خیال شان راحت بود که آن ها با جنگندگی تا دقیقه نود می دوند و فوتبال واقعی را به نمايش مي گذارند، در مجموع کمتر کسی پیش بینی چنین بازی را از ملی پوشان داشت اما آن ها غرور ایرانی را در روسیه به معنای واقعی تعبیر کردند.

روزگاری انداختن عکس با کریس رونالدو برای خیلی ها آرزو بود اما حالا بازیکنان ایران در گرفتن سرعتش، دفاع شوت هایش و از همه مهتر مهار پنالتی اش از دیگر حریفان پیشی گرفتند و این واقعیت نه تنها در برابر کریس بلکه رودرروی بزرگان دیگر اسپانیا، پرتقال و مراکش هم بارها دیده شد، حالا نام بیرانوند ملکه ذهن ستاره های کهکشانی مستطیل سبز به خصوص کریس رونالدو برترین بازیکن جهان شده است و به هیج عنوان بازی آخر دور مقدماتی جام جهانی 2018 و ضربه پنالتی اش که گل نشد، را فراموش نمی کند.

 

اين تیمی که بدون بازی تدارکاتی راهی آوردگاه جهانی شد توانست بعد از بازي با مراکش خود را به هماهنگي و آرايش تيمي کامل برساند چنان که در دفاع از دروازه ديوار محکمي بودند و در حمله هم زنگ خطري براي کهکشان هاي جهان شدند، به خارجي ها ثابت کردند که زنگ تفريح نيستند و به برخي کارشناس نماهاي داخلي هم توريست نبودنشان را نشان دادند.

 

به طور حتم زماني که مي گفتند ايران اولين تيمي بود که در روسيه اردو زد و نخستين تيمي هم هست که روسيه را با کسب نتايج ضعيف ترک مي کند خيلي ها ته دل شان اين موضوع را تاييد مي کردند و به هيچ عنوان فکر نمي کردند نام ايراني ها لرزه بر تن تروتمندترين بازيکنان جهان بياندازد تا جايي که براي بردشان نفس هاي شان به شماره بيافتد.

امروز شاگردان کی روش که برگ جدیدی از فوتبال حرفه ای را در ایران ورق زدند و از آن ها به عنوان آقای آسیا ياد مي شود روسيه را با افتخار ترک خواهند کرد، درست است که آن ها در جام جهانی 2018 نتوانستند از گروه خود صعود کنند اما خداحافظی آبرومندانه ای داشتند، به طور حتم جای خالی یوزهای ایرانی در مرحله دوم این پیکارها خالیست.
انسيه ورزنده

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فوتبال جام جهاني 2018 روسيه ايران کافو کي روش عليرضا بيرانوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

شاگردان جهان‌نجاتی در تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در دیدار برابر تاجیکستان با ۵ گل پیروز شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر 18 سال ایران و تاجیکستان در تورنمنت کافا  برگزار شد که شاگردان جهان‌نجاتی با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را مریم دینی (2 بار)، سمیه اسماعیلی (2 بار) و تانیا جهانشاهی به ثمر رساندند.

تانیا جهانشاهی بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید