Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین شماره از این فصلنامه «ایران نامه» در فصل بهار ۱۳۹۷ شامل بخش‌های تاریخ و فلسفه، فرهنگ و هنر، زبان و ادبیات، گزارش‌های علمی و مقالات فرهنگی می‌شود.

در این نشریه مطالبی چون ناصر خسرو؛ خوان‌الاخوان (ادامه، آغاز متن در شماره ۱-۲ (۴۱-۴۲) سال ۲۰۱۷)، اکبر تورسان از جمهوری تاجیکستان؛ دنیای قدیم در این زمان لباس جدید پوشیده است و مهدی سنایی از ایران؛ روابط متقابل ایران و آسیای مرکزی: گرایش‌ها و چشم‌اندازها (پایان متن، آغاز متن در شماره ۳-۴ (۳۵-۳۶) سال ۲۰۱۵) آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلکساندر قادربایف، دکترای علوم تاریخ از انستیتوی شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه؛ از بین بردن با دستور پیشوای معظم استالین طی سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۱، آبلیت کمالوف دکترای علوم تاریخی دانشگاه توران، آلماتی؛ از دشت کویر تا امپراطوری چین: مراحل اساسی همزیستی ترک‌ها و سغدی‌ها، تاج الدین مردانی دکترای علوم رشته زبان و ادبیات از تاجیکستان؛ هندی‌ها در آثار صدرالدین عینی از دیگر مطالب این نشریه به شمار می‌رود.

در بخش دیگر شماره ۴۵ این نشریه به الهام الدین دولتوف، دبیر علمی آکادمی علوم تاجیکستان؛ شعر و شاعر از منظر سنت، محسن حیدرنیا، رییس کرسی تاریخ و فرهنگ ملل مسلمان دانشگاه علوم انسانی و دانشگاه آزاد شهر ری ایران؛ بررسی نقش قراخانیان در پیوند تاریخی پارس ها و ترک‌ها، بدرالدین مقصوداف، دکترای ادبیات فارسی؛ نوروزی در شعر فارسی و تاجیکی دوره کلاسیک اشاره دارد.

همچنین به مطالبی با موضوع یاراسلاو پیلیپچوک، کارمند علمی بخش اوراسیایی انستیتوی شرق‌شناسی بنام کریمسکی آکادمی ملی علمی اوکراین؛ مقابله با عثمانی‌ها همراه با صفوی‌ها، دکتر نادره نفیسی از ایران؛ نیما یوشیج، شاهزاده ساسانی، باتیرخان بولات بیک، انستیتوی شرق‎شناسی بنام سلیمانوف کمیته علوم وزارت علوم قزاقستان؛ همنوایی معنوی در خلاقیت آبای و شعرای ادبیات کلاسیک فارسی می‌پردازد.

کد خبر 4331108

منبع: مهر

کلیدواژه: آلماتی 2 سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی نشریات معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فلسفه تازه های نشر قانعی راد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علوم انسانی سازمان اوقاف و امور خیریه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی نشریات نقد کتاب قرآن نشست علمی پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • روایتی از «گل آقا» نابغه تکرار نشدنی طنز ایران
  • گفت و شنود/ نیگه دار!
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان