Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش میانمار ژنرال ارشد خود را در پی تحریم شدن از سوی اتحادیه اروپا از کار برکنار کرد. او به نقض حقوق بشر و سهل‌انگاری در جریان کشتار روهینگیا متهم است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اقدام پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا و کانادا ژنرال مائونگ مائونگ سو، فرمانده نیرو‌های مسلح میانمار در فرماندهی غربی این کشور را به همراه شش تن دیگر از مقام‌های ارتش و چند افسر پلیس به اتهام دست داشتن در نقض حقوق روهینجایی‌ها و سرکوب و کشتار آن‌ها در راخین تحریم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تحریم‌ها شامل مسدود کردن اموال و ممنوعیت سفر می‌شود.

ارتش میانمار در بیانیه امروز (سه‌شنبه) خود اعلام کرد که این ژنرال به دلیل ضعف عملکرد در روند عملیات نظامی و رسیدگی به امور محوله از کار برکنار شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، این ژنرال ارتش میانمار همچنین در جلوگیری از ارتکاب اقدامات خشونت آمیز ناکام بوده است.

از ۲۵ اوت سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار تن از مهاجران روهینگیا که اکثرا کودکان و زنان بودند از میانمار گریخته و به بنگلادش رفتند.

در جریان ناآرامی‌ها و سرکوب‌ها نیز دست کم ۹۴۰۰ روهینجایی در راخین و در بازه زمانی ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر همان سال کشته شدند.

در گزارشی که اخیرا منتشر شده، گروه‌های حقوق بشر اعلام کردند که مرگ ۷۱.۷ درصد از این افراد یا به عبارتی ۶۷۰۰ روهینگیا در نتیجه خشونت‌ها بوده است. همچنین از این تعداد ۷۳۰ کودک زیر پنج سال بوده‌اند که کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برکناری ژنرال ارشد روهینگیا تحریم اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

به گزارش فارس، با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح