Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:42:58 GMT

بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در هفته دوم تیرماه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۶۳۲۸

بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در هفته دوم تیرماه

تهران- ایرنا - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» از ششم تا 12 تیرماه با رویکرد تبیین جنایات و اقدامات ضد بشری آمریکا در طول دهه های پس از انقلاب، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا نصرت الله لطفی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های این هفته، افزود: دشمنی دیرینه دولت مستبد آمریکا با ایران در سالهای اخیر وارد مرحله جدیدی شده و رئیس جمهور این کشور با خروج از برجام، عهدشکنی چندباره و دشمنی خود با ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را دوباره به رخ جهانیان کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطفی دشمنی های آمریکا را ادامه و همسو با خبائث گذشته از جمله حوادث 6 تا 12 تیرماه سال های پس از انقلاب که ترور ها و جنایات مستقیم و غیرمستقیم از سوی این دولت صورت گرفت، دانسته و افزود: تبیین جنایات این دولت از اهم مسائل امروز است و بر همین مبنا هفته دوم تیرماه از سال 95 با عنوان «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری و برنامه هایی در این راستا تدارک دیده شد.
اهم برنامه های اعلام شده از سوی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای این هفته از این قرار است:
پنجم تیرماه: برگزاری همایش «منافقین و ترور یک ملت»، گرامیداشت شهدای هفتم تیر و 17 هزار شهید ترور صبح سه شنبه در محل یادمان شهدای هفتم تیر در چهاراه سرچشمه با همکاری بنیاد هابیلیان.
ششم تیرماه: نماز و دعای شکرگزاری سلامتی رهبری، در هفت مسجد شاخص و مراسم ویژه در مسجد ابوذر تهران (مسجد محل ترور و حادثه) بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری.
مراسم سی و هفتمین سالگرد فاجعه هفتم تیرماه و گرامیداشت یاد و نام شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در تهران و مراکز استان ها.
هفتم تیرماه: آئین این روز در محل یادمان شهدای هفتم تیر در بهارستان تهران ساعت 18 تا 20 با ذکر خاطره گویی خانواده های شهدا و جانبازان فاجعه هفتم تیر با سخنرانی حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه برگزار می شود.
مراسم ویژه دعای کمیل در حسینیه ها و مراکز شاخص کشور و قرائت زیارت عاشورا همراه با عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدای هفتم تیر از ساعت 17:30 تا 19 در قطعه 72 تن بهشت زهرا (س) و در 16 استان کشور که مدفن این شهداست.
هشتم تیرماه: مراسم پرفیض دعای ندبه در حسینیه ها و مراکز شاخص کشور به صورت ویژه در گلزار شهدای هفتم تیرماه در بهشت زهرا (س) ، سخنرانی مسئولان قبل از خطبه های نماز جمعه و اختصاص بخشی از خطبه ها به موضوع هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی و یارانش.
برگزاری مراسم ویژه در مرکز 16 استان کشور که مدفن شهدای هفتم تیر است و مراسم ویژه گرامیداشت شهدای ترور که به دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده اند در 15 استان دیگر کشور توسط ستادهای استانی.
برگزاری مراسم تجلیل و تکریم شهدای قوه مجریه در 12 سازمان دارای شهید، هفتم تیر توسط دستگاه های مربوطه.
همچنین در روز هشتم تیرماه در زندان اوین و زندان کرج که به نام شهید کچوئی نامگذاری شده یاد و خاطره وی گرامی داشته خواهد شد و در محل مزار این شهید در قطعه شهدای هفتم تیرماه نیز با حضور خانواده اش مراسمی برگزار خواهد شد.
در شهرستان سردشت نیز همچون سالهای گذشته مراسم ویژه ای ساعت 16 در مسجد جامع این شهر برای بزرگداشت قربانیان و مصدومین سلاح های شیمیایی و یادواره این شهدا با حضور بازماندگان برگزار می شود.
11 تیرماه: در استان یزد طی مراسمی ساعت 8 صبح در مسجد حظیره یاد و خاطره شهید محراب آیت الله صدوقی گرامی داشته می شود.
همچنین یادواره 17 هزار شهید ترور با یک هفته برنامه و سخنرانی ائمه جمعه استان در محل بسیج اصناف یزد.
12 تیرماه: مراسم ویژه برای قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی در آبهای خلیج فارس همراه با گلباران محل حادثه در تنگه هرمز با حضور 400 نفر از خانواده های بازماندگان.
رونمایی از 3 عنوان کتاب پیرامون حادثه 12 تیرماه ، رونمایی از فیلم کوتاه موج سرخ و برپایی نمایشگاه عکس از این فاجعه تروریستی در فرودگاه های قشم، کیش، بند لنگه و بندر عباس و برگزاری جشنواره های حقوق بشر آمریکایی در دفاتر حوزه هنری کشور نیز به عنوان برخی دیگر از برنامه های متنوع اجرایی در این هفته اعلام شد.
در انتهای این نشت همچنین از نماد ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رونمایی شد.
فراهنگ**3009** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مناسبت ها هفته دوم تير جنايات امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • برگزاری هفته هفتم اسب دوانی در یزد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه