Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@05:19:57 GMT

حمله سایبری به اپراتورهای ماهواره ای

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۸۳۴۰

حمله سایبری به اپراتورهای ماهواره ای

مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) با اعلام گزارشهای جهانی از هک ماهواره های فضایی، نسبت به حمله جاسوسی سایبری به اپراتورهای ارتباطی ماهواره ای هشدار داد.

ایران آنلاین /مرکز افتای ریاست جمهوری اعلام کرد: بر اساس گزارش های منتشر شده، اخیرا ماهواره های فضایی مورد هدف هکرهایی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته سایمنتک (Symantec) ،یک گروه ناشناخته تلاش کرده است طی یک حمله جاسوسی سایبری، به اپراتورهای ارتباطی ماهواره ای نفوذ کند.

هکرها در این حمله به سیستم ماهواره دست پیدا کرده و توانایی آسیب رسانی به آنرا داشته اند، اما در این حمله، هدف آنها جمع آوری اطلاعات بوده است و در آینده امکان نفوذ دوباره وجود دارد.

گروه Symantec در گزارشی اعلام کرد که این گروه هک که Thrip نام گرفته است، در گذشته یک شرکت ارائه دهنده تصویربرداری جغرافیایی، یک پیمانکار دفاعی و سه اپراتور مخابراتی مستقر در آسیای جنوب شرقی را نیز مورد هدف قرار داده است. گروه Thrip از سال ۲۰۱۳ فعال بوده است. 

این گروه تحقیقاتی امنیتی در ماه ژانویه زمانی متوجه این حملات شد که نرم افزار امنیتی این شرکت یک هشدار در یک اپراتور بزرگ مخابراتی در آسیای جنوب شرقی دریافت کرد.

برای جلوگیری از شناسایی، Thrip از ترکیبی از نرم افزارهای مخرب و ابزارهای مشروع سیستم مایکروسافت مانند PowerShell برای سرقت رمز عبور و اطلاعات حساس از رایانه های هدف استفاده کرده است.

در موج اخیر حملات، Thrip روی جمع آوری داده ها از شرکت های مستقر در ایالات متحده و آسیای جنوب شرقی متمرکز شد.

گروه تحقیقاتی سایمنتک هشدار داد که انگیزه این گروه جاسوسی است، اما با توجه به علاقه این گروه در به خطر انداختن سیستم های عملیاتی، ممکن است موضع تهاجمی تر را نیز اتخاذ کند.

این حملات اولین حملاتی نیستند که ماهواره های فضایی را مورد هدف قرار داده باشند. در سال ۲۰۱۱ دو ماهواره نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۴ شبکه ماهواره یک سازمان هواشناسی نیز مورد حمله قرار گرفت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا

گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم