Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:23:06 GMT

هشتمین کنگره ادبی ریان فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۹۲۷۳

هشتمین کنگره ادبی ریان فراخوان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز ثبت‌نام دهمین دوره حلقه ادبی ریان، فراخوان هشتمین کنگره این حلقه نیز منتشر شده است.

حلقه ادبی ریان، با هدف ارتقاء و اعتلای فرهنگ غنی عاشورایی و ادبیات آئینی، فعالیت هنری آئینی خود را از سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمد صمیمی شاعر و سراینده اشعار مذهبی آغاز کرد.

به تازگی ثبت‌نام دهمین دوره این حلقه ادبی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سلسله جلسات ریان، مطالبی پیرامون شعر و تصنیف (نوحه و سرود) آئینی از قبیل کشف مضامین، ملودی ، ریتم ، آوای موسیقایی کلمات، بحرهای وزنی، شاعرانه اندیشیدن و ... توسط محمد صمیمی و دیگر اساتید شعر و ادبیات فارسی به عنوان اساتید مهمان آموزش داده می شود.

حلقه ادبی ریان از سال ۱۳۹۱ تاکنون ۹ دوره آموزش شعر و تصنیف آئینی، ۳ دوره کارگاه شعر با موضوعات مختلفی از قبیل شناخت اشعار نیمایی و نگاه نو، بررسی سبک خراسانی و هندی در اشعار بیدل دهلوی و صائب تبریزی و همچنین جلوه‌های آئینی اشعار حافظ شیرازی و ۷ کنگره شعری با موضوعات امام زمان (عج)، حضرت خدیجه (س)، شهادت حضرت صدیقه (س)، امام حسن (ع)، حضرت ام البنین (س)، شیدایی منظوم با موضوعیت محرم و ولادت حضرت صدیقه (س) برگزار کرده که اشعار هر کنگره در قالب دفترچه و کتاب‌هایی با نام همان کنگره به چاپ رسیده است.

همزمان با آغاز ثبت‌نام دهمین دوره این حلقه، فراخوان هشتمین کنگره ریان هم در راستای پاسداشت مقام شهید و شهادت منتشر شده است. این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه با موضوعات شهید و شهادت و شهید محمدحسین حدادیان برگزار می‌شود.

قالب آثار ارسالی شامل کلیه قالب‌های شعر کلاسیک و نو و همچنین تصنیف شامل زمزمه، زمینه، واحد ، شور و ...  می‌شود. ارسال اثر نیز برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

مهلت ارسال اثر به این کنگره پایان روز چهارشنبه ۲۰ تیر است و علاقه‌مندان باید آثار خود را یا به پایگاه اینترنتی ریان به نشانی www.halgherayyan.ir و یا پیام‌رسان بله با شماره ٠٩٣٩٨٣٧٩٦٧٩ ارسال کنند.

مراسم اختتامیه هشتمین کنگره حلقه ادبی ریان هفته آخر تیرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 4331473 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات ایران شعر آئینی محمد صمیمی ادبیات ترجمه معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی بازار نشر ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوجوانان کودکان جایزه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه کتاب گردشگری نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این جشنواره به یاد زنده یاد کیومرث صابری فومنی «گل آقا» برگزار می شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند