Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@13:27:40 GMT

ایستگاه حریف را با کاشته بگیرید! +انالیز

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۲۰۳۲

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود نیمی از گل‌ها از روی ضربات ایستگاهی زده شده که شاید برای طرفداران فوتبال زیبا ناامیدکننده باشد. حتی برخی در شبکه‌های اجتماعی به شوخی نوشته بودند که مشارکت کمک داور ویدیویی روی گل‌ها در این جام از مسی و رونالدو بیشتر خواهد بود. آلیو سیسه، سرمربی سنگال گفت: «می‌دانیم که این روزها سیستم‌های دفاعی بسیار فشرده است و ضربات ایستگاهی در مرحله گروهی می‌تواند اسلحه سرنوشت‌سازی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


تک گل ایران مقابل مراکش هم روی ضربه ایستگاهی زده شد و کی‌روش بدشانس بود که گل تیمش مقابل اسپانیا روی ضربه ایستگاهی پذیرفته نشد.


اوج این رویه در پیروزی 6 بر یک انگلیس مقابل پاناما بود که پنج گل بازی روی این ضربات بود. انگلیس از این نظر از سایر تیم‌ها موفق‌تر بوده، چرا که دو گل مقابل تونس و چهار گل مقابل پاناما را از روی ضربات ایستگاهی زده است.


ساوت گیت پس از بازی با پاناما به نقش مهم آلن راسل، مربی مهاجمان تیم در این ضربات اشاره کرد و گفت: «آلن وقت زیادی روی این ضربات صرف می‌کند. ما متوجه شده‌ایم که ضربات ایستگاهی در این مسابقات اهمیت زیادی دارد و احساس کردیم می‌توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم. ما در تمرینات توجه ویژه‌ای داریم. هر قدر هم که بر بازی مسلط باشید، در تورنمنت‌ها ضربات ایستگاهی هجومی و دفاعی خیلی اهمیت دارند.»


با پایان دور دوم مرحله گروهی 40 درصد گل‌ها روی ضربات ایستگاهی زده شده که نسبت به تورنمنت‌های قبلی رقم بالاتری است.


مدس داویدسن، مدیر فنی تیم شانگهای SIPG در سوپرلیگ چین گفت: «این رقم خیلی بالاتر از تورنمنت‌های قبلی است. در یورو 2016 مجموعا 30 درصد گل‌ها روی ضربات ایستگاهی زده شد و در جام جهانی 2014 این عدد 38 درصد بود.»


این مربی دانمارکی اضافه کرد: «سهم گل‌ها روی ضربات ایستگاهی در تورنمنت‌ها همیشه از لیگ بالاتر است. تیم‌های ملی فرصت کمتری برای تمرین روی کارهای تیمی و توسعه سبک بازی‌شان دارند و کار کردن روی این ضربات برای آنها آسانتر است. شکی نیست که VAR هم تاثیر زیادی داشته است.»


در جام جهانی 2014 تنها 13 پنالتی اعلام شد. در روسیه تنها تا پایان دور دوم مرحله گروهی (یکشنبه) 15 پنالتی اعلام شده که 13 تا از آنها گل شده. سیستم بازبینی ویدیویی قطعا در افزایش آمار پنالتی‌ها موثر بوده.


لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی که مقابل نیجریه از روی نقطه پنالتی برای تیمش گل زد، گفت: «در تمرینات روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنیم.» دالیچ، سرمربی این تیم اضافه کرد: «کرنرها و پنالتی‌ها عناصر مهمی در فوتبال هستند. مهم نیست چطور گل بزنید، مهم نتیجه بازی است.»


یواخیم لوو، سرمربی آلمان هم به اهمیت این ضربات معترف است. مدافع عنوان قهرمانی در صورت تساوی مقابل سوئد امیدش برای صعود به حداقل می‌رسید، ولی با ضربه ایستگاهی کروس که دو ضرب زده شد، در جدول مسابقات باقی ماند. لوو گفت: «ما روی ضربات ایستگاهی کار کرده‌ایم. این ضربات خیلی مهم است و می‌توانید از آنها استفاده خیلی خوبی کنید.»


 در این مسابقات سه گل دیدنی هم از روی ضربات ایستگاهی مستقیم زده شده. رونالدو در بازی مقابل اسپانیا سومین گل خودش و تیمش را با ضربه‌ای تماشایی وارد دروازه حریف کرد. گل برتری صربستان مقابل کاستاریکا روی ضربه ایستگاهی دیدنی کولارف زده شد. آلکساندر گولووین هم در بازی افتتاحیه یکی از گل‌های روسیه مقابل عربستان را از روی ضربه ایستگاهی زد.


دروازه‌بان‌ها در ادوار قبلی از تغییر مسیر توپ‌ها گلایه داشتند و بازیکنانی مثل رونالدو در زدن ضرباتی با مسیر عجیب به مهارت بالایی رسیده بودند.


به نظر می‌رسید تلستار 18، توپ این مسابقات از این نظر شرایط بهتری دارد، ولی برخی از دروازه‌بان‌ها چنین عقیده‌ای ندارند.


ایگور آکینفیف، دروازه‌بان روسیه معتقد است که این توپ روی گل‌های از راه دور مثل گل کوتینیو به سوییس یا گل رونالدو و کولارف نقش داشته است: «انتقادات زیادی به این توپ وارد است، ولی از دست ما کاری ساخته نیست. ما دروازه‌بان‌ها باید راهی برای مهار آن پیدا کنیم.»


داویدسن معتقد است که با ادامه مسابقات این آمار کمتر می‌شود و تعداد گل‌ها در جریان بازی افزایش می‌یابد: «تیم‌ها در شروع مسابقات کمی در استفاده از فرصت‌ها اضطراب دارند و بیشتر به ضربات ایستگاهی تکیه می‌کنند.»

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شمس آذر قزوین بعد از ظهر سه شنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر توانست با نتیجه۲ بر یک از سد پیکان تهران عبور کند.

در این بازی که از ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار شد، شمس آذر توانست با گلهای پوریا سرآبادانی و حسین گودرزی پیکان را شکست دهد.

گفتنی است این بازی با حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگران قزوینی برگزار شد.

کد خبر 6093466

دیگر خبرها

  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • اشتباه باورنکردنی تراشتگن مقابل والنسیا (عکس)
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم
  • پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏