Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: طي سه ماه نخست امسال 147 مجوز ساخت و ساز و فعاليت عمراني در مناطق اطراف حريم قانوني راههاي اين استان صادر شد که در مقايسه با پارسال 10 درصد بيشتر شده است.

عليرضا خجسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هشت مورد از مجوزها مربوط به ساخت و ساز بناهايي مانند کارگاههاي توليدي، خانه باغ و انباري، 9 مجوز مربوط به راه دسترسي و 31 مورد نيز مربوط به تاسيسات زيربنايي شرکتهاي خدمت رسان نظير گاز و آب در محدوده راههاي بين شهري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در اين مدت همچنين در حاشيه راههاي روستايي خراسان رضوي 12 مجوز ساخت بنا، يک مجوز ايجاد راه دسترسي و 86 مجوز ساخت تاسيسات زيربنايي و خدماتي صادر شده است.
او افزود: مطابق قانون `ساخت و ساز و اقدامات عمراني تا 100 متر فراتر از حريم قانوني راهها` منوط به دريافت مجوز از اداره راهداري است. حريم قانوني راهها از خط مرکز جاده به طرفين محاسبه مي شود که براي راههاي روستايي از 12.5 متر تا 17.5 متر از وسط جاده است.
وي اين تقسيم بندي را تابعي از نوع، شرايط و اندازه عرض جاده عنوان و بيان کرد: حريم قانوني جاده در راههاي بين شهري از 17.5 متر تا 68 متر به طرفين جاده است.
معاون اداره کل راهداري خراسان رضوي گفت: در همين چارچوب طي سه ماه نخست امسال با 82 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در حريم راههاي اين استان برخورد و منجر به تخريب 31 بنا شد.
خراسان رضوي 20 هزار و 575 کيلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کيلومتر آن بين شهري و 14 هزار و 152 کيلومتر راه روستايي است.
3221/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی