Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- سرپرست مديريت جهاد کشاورزي مانه و سملقان گفت: 10 درصد سامانه هاي آبياري نوين اين شهرستان خراسان شمالي مربوط به باغ ها است که تاکنون از سوي باغداران اجرا شده است.

به گزارش ايرنا هادي قهرمانيان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در حاشيه بازيد از باغ ها در اراضي شيب دار اظهار داشت: پارسال در سطح 2هزار هکتار از اراضي اين شهرستان طرح هاي آبياري نوين با اعتبار بيش از 113 ميليارد ريال اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: هم اکنون طرح هاي آبياري تحت فشار به صورت تجميعي در سطح 20 هزار هکتار با اعتباري افزون بر 220 ميليارد ريال در حال اجرا است که با اجراي اين طرح تحول زيادي در اين بخش صورت مي گيرد.
سرپرست مديريت جهاد کشاورزي مانه و سملقان گفت: 2 هزار و 60 هکتار توسعه باغ ها در اراضي شيب دار اين شهرستان انجام شده است.
قهرمانيان افزود: تاکنون در اراضي ملي در قالب طرح مستثنيات 131 هکتار طرح اجرا شده است، از کشاورزاني که قصد دارند در اراضي ديم و شيب دار باغ ايجاد کنند توصيه مي شود درختان کم آب طلب کشت کنند.
وي اظهار داشت: درختان بادام، انگور، پسته، زرشک، زيتون، انواع گياهان داروئي مصرف آب کمتري دارند، در سال جاري 11هزار اصله نهال انگور و هفت هزار و 500 اصله نهال بادام با مبلغ 60 ميليون ريال بين باغداران توزيع شده است.
قهرمانيان افزود: کاشت گل محمدي در شهرستان مانه و سملقان نيز با استقبال خوبي روبه رو است.
شهرستان 110 هزار نفري مانه و سملقان در 45 کيلومتري غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان قطب کشاورزي استان خراسان شمالي محسوب مي شود.
اين شهرستان داراي 4 هزار هکتار باغ است که 54 نوع محصول را دارد، مانه و سملقان با 85 هزار هکتار اراضي زير کشت محصولاتي چون گندم، برنج، پنبه، کلزا، آفتابگردان دارد که هرساله يک سوم گندم استان خراسان شمالي را توليد مي کند.
7183/ 3007/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران