Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان ماهنشان گفت: بیشترین عنوان و موضوع پرونده های قضایی تشکیل شده در این شهرستان را اعتیاد و مصرف مواد مخدر و مسائل خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل می دهند.

حمید یعقوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از اطاله دادرسی مرتبط با فرآیند ابلاغ است که باید با هدف تسریع و دقت در ابلاغ، برای اصلاح و تغییر آن گام برداشت تا موجب نارضایتی مردم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به راه اندازی سامانه ثنا برای اصلاح فرآیند دادرسی اشاره کرد و یادآورشد: در این سامانه اوراق قضایی به صورت الکترونیکی و در حداقل زمان ممکن و به طور محرمانه ابلاغ می شود.
یعقوبی اظهار کرد: در این سامانه تمامی ابلاغ های صادر شده به اشخاص و پیوست های آن از طریق درگاه های الکترونیکی به حساب کاربری شخص ارسال می شود.
رئیس دادگستری شهرستان ماهنشان گفت: ثبت نام در این سامانه برای یکبار انجام می شود و امکان دسترسی در هر نقطه از کشور که اینترنت در اختیار باشد، وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این سامانه منجر به خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی و احترام به حریم خصوصی افراد شده است.
یعقوبی ادامه داد: نیازی نیست که به حتم افرادی که پرونده قضایی در دادگستری دارند عضو این سامانه شوند و هر فردی می تواند عضو آن بوده و از خدمات آن بهره مند شود.
رئیس دادگستری شهرستان ماهنشان گفت: 90 درصد افرادی که در این شهرستان با جرم مواد مخدر پرونده دارند، مصرف کننده و در سنین 16 تا 35 سال هستند.
وی بر لزوم افزایش حساسیت و مراقبت فرزندان از سوی خانواده ها و همراهی آنان با نوجوانان تاکید و اضافه کرد: آمار دوم بیشترین پرونده های قضایی این شهرستان هم مربوط به مسائل خانوادگی از جمله طلاق است.
یعقوبی افزود: نبود تحقیق درست و ازدواج بر اساس دوستی در فضای مجازی از مهمترین علل طلاق در این شهرستان هستند و اعتیاد، دخالت نابجای خانواده ها و ازدواج در سنین پایین در رتبه های بندی عوامل دخیل در طلاق به شمار می آیند.
3001/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگستري پرونده قضايي اعتياد طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کامران حقی آبی گفت: سامانه بارشی که فعالیت آن از بعدازظهر سه شنبه یازدهم اردیبهشت در لرستان آغاز شده است، تا ساعت ۰۶:۳۰ امروز ۱۳ اردیبهشت در همه‌ی نقاط استان بارش‌های خوبی را به همراه داشته که بیشترین میزان بارش در ایستگاه هواشناسی رومشکان با ۵۹.۷ میلی متر و کمترین در الیگودرز با ۴.۹ میلی متر گزارش شده است.

وی میانگین بارش استان را در این مدت ۲۰.۳ میلی متر اعلام کرد و افزود: میزان بارش در سایر ایستگاه‌های هواشناسی استان نیز به شرح زیر است:

خرم آباد ۲۷.۹ میلی متر

بروجرد ۹.۶ میلی متر

کوهدشت ۳۱.۵ میلی متر

الشتر ۲۷.۴ میلی متر

نورآباد ۳۳.۱ میلی متر

دورود ۷ میلی متر

ازنا ۷.۱ میلی متر

چگنی ۲۴.۸ میلی متر

ایمان آباد ۱۰ میلی متر

سیلاخور ۵.۸ میلی متر

سپیددشت ۸.۳ میلی متر

ریمله ۲۸.۸ میلی متر

شول آباد ۷.۲ میلی متر

این سامانه بارشی امروز و تا روز شنبه به تناوب با شدت و ضعف در استان فعال خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی لرستان، پدیده‌های رعد وبرق و بارش نقطه‌ای تگرگ قابل پیش بینی است.

دما‌ها نیز روندی کاهشی داشته و هوا کمی سردتر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان