Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب با انجام 4 بازی، تکلیف گروه‌های پنجم و ششم جام جهانی فوتبال 2018 هم مشخص می‌شود تا تمامی صعودکنندگان این گروه‌ها به مرحله یک‌هشتم نهایی چهره نشان بدهند. وصال روحانی

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، این در حالی است که برخلاف باورهای قبلی حتی حضور برزیل و آلمان در این گروه‌ها نیز سبب نشده صعود زودهنگام آنها را شاهد باشیم و در تضاد با آن، وضع آلمان قبل از پیروزی اخیرش برابر سوئد به قدری تیره بود که حتی تصور حذفش می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه پنجم؛ یک حذف شده و سه امیدوار
در این گروه که برزیل و سوئیس 4 امتیازی‌اند و صربستان 3 پوئنی، فقط کاستاریکای فاقد پوئن است که هیچ بختی برای صعود ندارد و برای هر سه تیم دیگر به یک اندازه شانس رسیدن به یک‌هشتم نهایی موجود است. در این میان شاید کار سوئیس آسان‌تر باشد زیرا با کاستاریکایی بازی دارد که از هیچ انگیزه‌ای برای ابراز وجود- بجز  البته اعاده حیثیت- برخوردار نیست. در تیم سوئیس که هدایت آن با یک بوسنیایی 54 ساله به نام ولادیمیر پتکوویچ است، کرانیت ژاکا و ژردان شقیری بازی‌هایی قابل تحسین ارائه داده‌اند ولی کاستاریکا بجز کیلور ناواس که درون دروازه‌اش درخشیده و از سنگین شدن بار شکست‌های این تیم کاسته است، عملاً هیچ مهره برجسته دیگری را به جام بیست و یکم ارزانی نکرده و در دو دیدار قبلی‌اش حتی یک گل هم نزده است. بازی برزیل با صربستان که به طور همزمان با دیدار سوئیس- کاستاریکا برگزار می‌شود و از قضا داوری آن با تیم ایرانی و شایسته علیرضا فغانی است، حساسیت‌های بیشتری را دربر دارد زیرا اگر سوئیس، کاستاریکا را ببرد و برزیل تسلیم صربستان شود، رکورددار فتح جام‌های جهانی وداع سریع و تلخی با رقابت‌های امسال خواهد داشت. با این حال کوتینیو و نیمار که در دیدار برابر کاستاریکا گل‌هایی بسیار دیرهنگام زدند، مصمم‌اند که از چنان حادثه‌ای جلوگیری کنند و تیمی را یک بار دیگر به مرحله یک‌هشتم نهایی برسانند که سرمربی
مو سپیدش- تیته- در زمان شادی کردن بابت گلزنی کوتینیو، در صحنه‌ای مضحک به زمین درغلتید و مصدوم شد!! حریف امشب سله‌سائو تیمی است که با نمانیا ماتیچ یک هافبک وسط مدبر و با الکساندر میتروویچ گلزنی تیزچنگ دارد.
گروه ششم؛ خطرسازی سوئدی‌ها برای مکزیک
آلمان که باخت 0-1 روز نخست خود مقابل مکزیک را با پیروزی جانکاه 1-2 مقابل سوئد در دیدار دوم جبران کرد، باید برای دور ماندن از هر احتمال منفی، امشب حتماً کره جنوبی را نیز شکست بدهد و تفاضل گل بالایی را هم برای خود تحقق بخشد و بعید است از انجام این کار مقابل رقیبی که هر دو بازی قبلی‌اش را باخته، باز بماند. البته کره‌ای‌ها هم تحت شرایطی شانس اندکی برای صعود دارند و همین مسأله موجب داغ‌تر شدن تقابل‌شان با شاگردان یواخیم لو خواهد شد. آلمان که در هر چهار دوره قبلی جام جهانی روی سکوی افتخار ایستاده و یک عنوان دومی، دو مقام سومی و یک عنوان اولی (در سال 2014) کسب کرده، یک بار دیگر وظیفه گلزنی را در دیدار امشب خود از مولر، گومز و ورنر طلب خواهد کرد. کره که هونگ سون مین تاتنهامی ستاره اول آن به حساب می‌آید، نسبت به دیدارهای تدارکاتی قبل از شروع جامش پیشرفت‌هایی را در کارش بروز داده  اما بعید است به صرف این رشد اندک از چنگ تیمی بگریزد که مارکو رویس و مسعود اوزیل را هم در خدمت دارد و با تونی کروس از هافبک وسط مدبری بهره می‌گیرد که سایر تیم‌های اروپایی نیز آرزوی تصاحب او را دارند و گل فراموش نشدنی وقت تلف شده وی مقابل سوئد عامل اصلی زنده ماندن امید ژرمن‌ها در این جام بوده است. امشب همچنین مکزیک با سوئد در دیداری همزمان با مسابقه آلمان- کره بازی می‌کند تا تیمی که هر دو بازی‌اش را برده، در صورت کسب یک پیروزی تازه سرگروه شود و آلمان را احتمالاً به عنوان تیم دوم در پی خود به مرحله بعدی همراهی کند. مکزیک در این ارتباط به گلزنانی چون کارلوس ولا، اوریب پرالتا و البته چیچاریتو می‌بالد اما سوئد نیز با وجود اشتباهات تاکتیکی‌اش در نیمه دوم بازی با آلمان و با وجود نیامدن زلاتان ابراهیموویچ به روسیه، عناصر تهاجمی کارآمدی مانند مارکوس برگ و امیل فوربرگ را در اختیار دارد و طبق سنت‌های قدیمی‌اش هرگز به آسانی تسلیم نمی‌شود و خطراتش برای تیم مکزیک هم که حتی می‌تواند به حذف احتمالی این تیم منجر شود، اندک نخواهد بود.
برنامه دیدارهای امشب
* ساعت 18.30: آلمان با کره جنوبی (گروه ششم) در شهر کازان
* ساعت 18.30: مکزیک با سوئد (گروه ششم) در اکاترینبورگ
* ساعت 22.30: برزیل با صربستان (گروه پنجم) در ورزشگاه اسپارتاک مسکو
* ساعت 22.30: سوئیس با کاستاریکا (گروه پنجم) در نیژنی‌نووگراد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

پارلمان آلمان، پیشنهاد تحریم‌های جامع‌تر اتحادیه اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم را رد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آنها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های جامع‌تر در سطح اتحادیه اروپا بود.

یوهان دیوید وادفول، یکی از نمایندگان این فراکسیون از این که آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا با ایران است، انتقاد کرد و آن را «بن‌بست سیاست آلمان در قبال ایران» خواند. نیلس اشمیت، نماینده حزب سوسیال دموکرات در واکنش به انتقادهای این فراکسیون گفت: «بقای ایران به تجارت با آلمان بستگی دارد.» او تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مسیر درست «برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» است و پرسید که جایگزین احزاب یادشده «برای جلوگیری از بمب هسته‌ای ایران چیست؟»

لامیا کادور از حزب‌سبزها هم اتهام مماشات با ایران را رد کرد و از ۱۰ بسته تحریمی علیه ایران از سال ۲۰۲۲، احضار سفیر ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای حقوق بشر سخن گفت.

رناتا آلت از حزب دموکرات‌های آزاد هم حملات موشکی ایران به اسرائیل را یک نقطه عطف دانست. او به تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و گفت: «مشکل این است که ایران، این تحریم‌ها را دور می‌زند. بیش از نیمی از صادرات ایران به چین و ترکیه است. باید اقدام قوی‌تری علیه تجاوزات ایران و برنامه موشکی آن انجام دهیم».

گروه پارلمانی اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از دولت آلمان خواست تا پیش‌نویس بسته تحریمی جامعی علیه ایران را در چارچوب اتحادیه اروپا ارائه کند. نمایندگان این فراکسیون تاکید کردند که اروپا تا رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی در پیش دارد و دولت آلمان به جای انتقاد کردن از ایران در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) باید پیشتاز اقداماتی تاثیرگذار علیه آن در اتحادیه اروپا باشد.

تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران، تحریم‌های تجاری بیشتر، دشوارتر کردن تأمین مالی سپاه پاسداران و رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به انتقال فناوری و همچنین تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکزی برای عملیات سپاه پاسداران در آلمان، موارد دیگری است که در این پیشنهاد آمده است.

گفتنی است که نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را شدیداً محکوم کردند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شدند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا ظرف هفت ماه گذشته نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه از جمله علیه سفارت ایران، سکوت اختیار کرده‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار گسترش تحریم‌ها علیه رژیم اسلامی به ویژه در عرصه‌های نفت و بانک شدند. آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند که نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران و نقش آن در بی‌ثبات کردن خاورمیانه به ویژه از خلال حمایت از گروه حماس را تأیید کند. یادآور می‌شود طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، خود را در حد پادوی بی‌اختیار آمریکا پایین آورد و به ایران اعلام کرد که قادر به انجام تعهدات ضد تحریمی و خرید نفت ایران یا تجارت متقابل حتی در حد فروش دارو نیست. بنابراین ایران پس از دو سال خویشتنداری اقدام به توقف اجرای تعهدات برجامی کرد.

دیگر خبرها

  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • امشب بازیکنان تراکتور بهترین بودند
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد
  • تصمیم ده‌روسی پس از درخشش سردار آزمون
  • آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک