Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین دوره حراج تهران هشتم تیرماه همچون ادوار قبلی در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود. پیش از برگزاری حراج، روز‌های چهارشنبه ۶ و پنجشنبه ۷ تیر، نمایشگاه این حراج افتتاح خواهد شد و بازدید آثار از ساعت ۱۱ تا ۲۱ امکان‌پذیر است.

در این دوره، تعداد ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمند عرضه خواهد شد که پرویز تناولی و حسین زنده‌رودی هر یک با ۳ اثر پیشتاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ هنرمند هم ۲ اثر در حراج دارند و مابقی با یک اثر در حراج حاضر هستند.

 

تابلوی سهراب سپهری

سهراب سپهری پس از اینکه در حراج قبلی غایب بود، این بار با دو اثر حضور دارد که یکی از آن‌ها در اختیار خانواده گلستان است و دیگری نیز پیش‌تر توسط ابراهیم گلستان به صاحب فعلی اهدا شده است. اثر نخست بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و اثر دوم هم ۱.۲ تا ۱.۶ میلیارد تومان برآورد قیمت شده است.

 

تابلوی حسین زنده‌رودی

دیگر اثر گران قیمت حراج تهران با قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان متعلق به حسین زنده‌رودی است که توسط صاحب فعلی مستقیماً از هنرمند در پاریس خریداری شده است.

در حراج نهم دو اثر میلیاردی دیگر نیز حضور دارد که هر دو بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند؛ یکی تابلوی «پیدایش» محمود فرشچیان است و دیگری اثری از منصور قندریز در دهه چهل.

تابلوی منوچهر یکتایی در سال ۱۳۴۹ بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون قیمت گذاری شده است. این تابلو در اکتبر ۲۰۱۷ در حراج ساتبیز لندن ارائه شده بود.

تابلوی کمال الملک

پس از آن، تابلوی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی کمال‌الملک در رتبه بعدی قرار دارد که در چهارمین حراج تهران ارائه شده بود. دیگر تابلوی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی حراج تهران توسط رضا مافی در سال ۱۳۵۳ خلق شده است.

سه اثر ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی نیز در حراج این دوره وجود دارد که یکی مجسمه بهمن محصص، دیگری تابلوی رنگ‌روغن بهمن محصص و سومی نقاشی دو لته‌ای آیدین آغداشلو است.

مجموع آثار هشتمین حراج تهران که در دی‌ماه گذشته برگزار شد، ۱۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان چکش خورد. هفتمین حراج تهران هم تیرماه سال گذشته با مجموع مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان برگزار شد و اثر سهراب سپهری از مجموعه درخت، با مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، چکش خورد و عنوان گران‌ترین اثر حراج هفتم تهران را به خود اختصاص داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خانواده قیمت گذاری لندن مجسمه نقاشی سهراب سپهری سهراب سپهری حراج تهران کمال الملک حراج آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

مرکز مبادله اعلام کرد: بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر