Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک تبعه اندونزی و یک تبعه ویتنامی متهم هستند که در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ با استفاده از عامل اعصاب وی‌ایکس کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی را در فرودگاه پر تردد کوآلالامپور ترور کرده‌اند. این زنان ادعای بی‌گناهی می‌کنند و می‌گویند که گمان می‌کردند وارد یک اقدام بی‌ضرر برای اجرای برنامه دوربین مخفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها تنها متهمان پرونده قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون هستند، با این حال دادستان‌ها می‌گویند چهار تبعه کره‌شمالی که همان روز حمله از این کشور گریختند، طراح و ناظر حمله بودند. بررسی پرونده مذکور روی این مساله متمرکز است که آیا این زنان به راستی قصد کشتن برادر ناتنی اون را داشتند یا اینکه فریب ماموران کره‌شمالی را خوردند و درگیر قتل عمد شدند.

انتظار می‌رود وکلای مدافع و دادستان‌ها روز جمعه به جمع‌بندی برسند و پس از آن قاضی پرونده حدود یکماه طول می‌کشد تا حکم صادر کند. چنانچه متهمان بی‌گناه تشخیص داده شوند، آزاد می‌شوند اما در غیر اینصورت متهمان باز هم فراخوانده می‌شوند و طی شدن فرایند آن چندین ماه زمان می‌برد.

 وکلای مدافع تاکید دارند اینکه موکلانشان فرار نکرده یا عامل وی‌ایکس را از لباسشان پاک نکردند، نشان دهنده بی‌گناهی آنها و تاکیدی بر این است که یک ترور سیاسی رخ داده است. به گفته آنها، اگر این زنان واقعا مامور انجام این قتل شده بودند، باید آموزش می‌دیدند و آن وقت دیگر جای خطای وجود نداشت.

کیم جونگ نام، برادر بزرگ‌تر رهبر کره شمالی بود و در خارج از این کشور زندگی می‌کرد. گفته می‌شود که او احتمالا تهدیدی علیه حاکمیت کیم جونگ اون بوده است. مقام‌های مالزیایی هرگز به صورت رسمی کره‌شمالی را به مشارکت در قتل کیم جونگ نام متهم نکردند و تاکید داشتند که نمی‌خواهند این دادگاهی سیاسی شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادر مهران غفوریان عکس پدرشان را منتشر کرد

برادر مهران غفوریان عکس پدرشان را منتشر کرد

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • برادر مهران غفوریان عکس پدرشان را منتشر کرد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • خون هواداران زن پرسپولیس بر سکوی ورزشگاه
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان