Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری  از شهرستان ساری،پروین فرشجی صبح امروز در همایش راهبردی مصرف بهینه آب در کشاورزی در سالن پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: شناخت از وضعیت موجود به تطبیق برسانیم ، بازنگری از مدیریتی که در گذشته از منابع آب داشته وضعیت موجود را شناسایی و اهداف خودمان برای چشم انداز ترسیم کنیم و بازنگری در برنامه‌های توسعه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه برنامه توسعه ششم با تاخیر یک ساله شروع شده نیاز به همت بیشتری دارد، گفت: عزم ملی برای تحقق اهداف برنامه ششم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام اینکه دانش‌های سنتی در برنامه ریزی و مدیریت ما بکار گرفته شود، افزود: دانشی که نزد کشاورزان، ماهیگران و جوامع بومی هست مورد استفاده قرار گیرد و  مباحث آبخانداری، مدیریت قنات، الگوی کشت در گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه ۳۳ درصد از نیاز آبی کشور از دریاها تامین می‌شود، افزود: در دریای خزر مشاوران زیادی داشتیم که به این نتیجه رسیدم که انتقال بین حوزه‌ای دریایی خزر مشکلات زیست محیطی زیادی داشته و هزینه زیادی در بر دارد و شیرین سازی آب در مبدا هم مقرون به صرفه نیست، ممکن است گاهی به این نتیجه برسیم بخشی از نیازهای آبی استان‌های حاشیه دریا را با آب شیرین کن تامین کنیم ولی برای بین حوزه‌ای مقرون به صرفه نیست.

فرشچی با اعلام اینکه طرح تامین نیازهای آبی کشور از دریای عمان در دست بررسی است، گفت: برای اجرای این طرح نیاز است که حساسیت‌های زیست محیطی به صورت جدی در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه در کشور روی باچرخانی فاضلاب‌ها اقدامات مناسبی انجام نشده است، گفت: بازچرخانی فاضلاب‌ها بسیار مهم است با بازچرخانی درصد زیادی از نیازهای آبی کشور تامین می‌شود.

معاون محیط زیست کشور در ارتباط با تغییرات اقلیم گفت: حدود ۴۲ درصد از جزایر جنوبی کشور در ۵۰ سال آینده زیر آب می‌رود،میزان بارندگی بیشتر نمی‌شود و نیاز آبی ما افزایش پیدا کرده ، پیش بینی و سناریوها باید از همین الان برنامه ریزی شود، در حوزه فرهنگ سازی باید اقدامات موثرتری انجام شود.

انتهای پیام/

 

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دولت سیزدهم در استان هرمزگان با هدف تمرکز زدایی از بنادر مرکزی استان، توسعه بنادر و اسکله‌های سایر نقاط استان را در دستورکار قرار داد از این رو بندر گوگسر در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک که به گواه بومیان در روزگاری نه چندان دور مرکزی تجاری بین ایران و کشورهای همسایه بوده است توسعه و به بهره‌برداری رسید.

یکی از موضوعات مطروحه در رابطه با این بندر به رسمیت شناخته‌شدن به عنوان مرز رسمی و گمرک است که در حال دنبال شدن است.

کد خبر 6097157

دیگر خبرها

  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند