Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@08:46:58 GMT

سردترین منطقه کره زمین کشف شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۷۴۶۴

سردترین منطقه کره زمین کشف شد

در سال ۲۰۱۳ گروهی از محققان از شناسایی سردترین منطقه زمین با دمای منفی ۹۳ درجه در قطب جنوب خبر دادند. اما حالا مشخص شده که نقاطی سردتر از این هم وجود دارد.

به گزارش صدای ایران از مهر، بررسی مجدد مناطق گوناگون به شدت سرد در قطب جنوب با استفاده از تصاویر و داده های ماهواره ای نشان می دهد که سرمای هوا در نقاط خاصی از قطب جنوب پایین تر از میزانی است که قبلا تصور می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی که در سال ۲۰۱۶ در این زمینه صورت گرفت مشخص کرد برودت هوا در نقاطی از قطب جنوب در حد فاصل سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ به منفی ۹۸ درجه سانتیگراد هم رسیده است. اما تحلیل مجدد همین اطلاعات و تکمیل آنها با استفاده از داده های ایستگاه های هواشناسی زمینی توسط محققان دانشگاه کلورادو ثابت کرده که سرمای هوا در نقاطی از شرق قطب جنوب به رکورد بی سابقه منفی ۱۰۰ درجه سانتیگراد هم رسیده است.

البته سرد شدن هوا تا این حد مستلزم وجود هوایی صاف و وزش باد آرام برای مدت چند روز است تا رکورد مذکور ثبت شود. دانشمندان هم اکنون در حال بررسی های بیشتر هستند تا مشخص شود این میزان برودت هوا در قطب جنوب تا چه مدت دوام می آورد. وسعت منطقه ای که رکورد سرمای منفی ۱۰۰ درجه در آن ثبت شده به اندازه کشور استرالیا است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردترین کره زمین کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه

قرار است در ادامه برنامه استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران یک تورنمنت برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، در ادامه برنامه‌های استعدادیابی در فوتبال تهران قرار است یک تورنمنت درون استانی مختص بازیکنان زیر 17 سال (متولدین 1386/10/11 و بعد از آن) در شش منطقه استان تهران برگزار شود. 

طبق برنامه‌ای که مسئولان کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران تدوین کرده‌اند حوزه‌های فعال در فوتبال استان تهران باید تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 1403 نسبت به معرفی تیم منتخب خود به هیئت فوتبال استان تهران اقدام نمایند.

قرار است این تورنمنت با حضور تیم‌های برتر و منتخب هر منطقه در چهار گروه سه تیمی شامل گروه‌های شمال شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و شمال غرب در روز پنجشنبه مورخ 1403/03/24 برگزار شود.

پس از برگزاری بازی‌های این چهار گروه، از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی تورنمنت استانی صعود خواهد کرد.

زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی متعاقبا تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

منطقه 1: دماوند (میزبان) - فیروزکوه و پردیس
منطقه 2: پاکدشت (میزبان) - ورامین - پیشوا و قرچک
منطقه 3: حوزه جنوب شرق (میزبان) – شمیرانات و حوزه شمال شرق
منطقه 4: حوزه شمال غرب (میزبان) - حوزه جنوب غرب و شهرستان ری
منطقه 5: بهارستان (میزبان) - رباط کریم و اسلامشهر
منطقه 6: قدس (میزبان) - ملارد و شهریار

پیش از این یک دوره تورنمنت بازیکنان زیر 12 سال برگزار شد که رضایت استعدادیاب‌های فوتبال هیئت فوتبال استان تهران را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود