Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@02:16:41 GMT

گرامیداشت شهدای هفتم تیر در سنجان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۹۰۴۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر از ساعت 18 روز پنجشنبه هفتم تیرماه با سخنرانی سردار دهقان مشاور مقام معظم رهبری در مصلای منطقه سنجان اراک برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه 5 تن از شهدای واقعه هفتم تیر به استان مرکزی تعلق دارند افزود: در هفتم تیر 1360 ، دکتر بهشتي و تعداد زيادي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي جلسه ای در دفتر مرکزي اين حزب ‌ داشتند اما منافقين که منطقي جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاري ، شهيد بهشتي و 72 نفر از ياران صدیق ايشان را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه استان مرکزی طی واقعه انفجار در دفتر حزب جمهوری پنج شهید به نام‌های حجت الاسلام علی هاشمی‌سنجانی، حجت الاسلام محمدحسین صادقی، حجت الاسلام غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است بیان داشت: در واقع شهید علی هاشمی‌سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفت تیر به شمار می آیند.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه از ششم لغایت دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است اظهارداشت: ترور نافرجام رهبری در ششم تیرماه 1360، ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در هفتم تیرماه1360، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق و شهادت 110 نفر و مصدومیت شیمیایی 5هزار نفر از هموطنانمان در هشتم تیر ماه 1366 تا دوازده تیرماه سالروز شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، وقایعیست که منجر به نامگذاری این ایام به نام هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شده است.
وی دیدار مسئولین با بیش از دو هزار نفر از جانبازان شیمیایی استان، مراسم بزرگداشت شهدای ترور و واقعه هفتم تیر، گشایش 20 نمایشگاه کاریکاتور و اینفوگرافی، گفتمانهای سیاسی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری را از جمله برنامه های پیش بینی ده در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استان مرکزی شهدای هفتم تیر سنجان اراک سردار دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

دریافت 10 MB کد خبر 6089768

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید