Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان با اشاره به کاهش بارندگی‌های اخیر در استان گفت: در این مدت دو منبع اصلی تأمین آب شرب شهری سمنان با ۲۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش آب مواجه شده است. ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد طاهری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خشک‌سالی در سمنان به‌شدت نگران‌کننده است و این امر مردم سمنان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب افزود: در یک سال گذشته شاهد کاهش بارندگی‌ها در سطح استان بودیم و این امر بستر لازم برای تشدید خشک‌سالی و کمبود آب را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به اینکه چشمه روزیه و گل رودبار دو منبع اصلی برای تأمین آب شرب شهری در سمنان هستند تصریح کرد: در یک سال گذشته سطح آب در این دو منبع با 210 لیتر بر ثانیه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه برای جبران این کمبود آب حفر 4 حلقه آب در سمنان اجرایی شد اضافه کرد: سال گذشته بالغ‌بر 13 میلیارد تومان برای حفر این چاه‌ها هزینه شده است.

طاهری با اشاره به اینکه 150 تا 160 متر عمق این چاه‌ها است خاطرنشان کرد: دبی آب در این چاه‌ها بالغ‌بر 25 لیتر بر ثانیه است و درمجموع 8 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال آب در این پروژه انجام‌شده است.

وی ابراز داشت: این چاه‌ها در آینده نزدیک به شبکه آب شرب سمنان متصل می‌شود و بستر لازم برای افزایش 100 لیتر بر ثانیه آب شرب شهری را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان اذعان کرد: با اجرای این طرح از افت فشار آب و یا قطع شدن آب در مشترکان خانگی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شعاعی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان در محل راهداری زنجان، گفت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تأمین اعتبارات است و برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

شعاعی تاکید کرد: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

وی افزود: از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند و تنوع موتورسیکلت‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور استانداری زنجان، بیان داشت: ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد. شعاعی یاد آورشد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند و در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

کد خبر 6089991

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود