Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد شیرازی که صبح امروز از ریاست سازمان بازرسی شهرداری تهران برکنار شد، عصر امروز در جمع خبرنگاران متن استعفای خود را رسانه‌ای کرد.

متن استعفای محمدجواد شیرازی به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس افشانی

شهردار محترم تهران

احتراما همانگونه که در جلسات حضوری به استحضار رسانده شد، حدود ۹ ماه قبل از برادر عزیزم جناب آقای دکتر نجفی از بنده حقیر که از کوچکترین بسیجیان حضرت روح‌اله بوده و عمری را در فضای معنوی جبهه‌ها سپری کرده و حسرت بزرگ جاماندن از قافله شهدا را در سینه دارم، دعوت به همکاری در سازمان بازرسی نمود، تنها و تنها، به خاظر یک دلیل این بار سنگین مسوولیت را پذیرفتم و آن اطلاع از وضعیت باورنکردنی و تکان دهنده فساد و ظلم و رانتخواری در مجموعه شهرداری تهران بوده که طبق وصیت پیر و متقدایم حضرت امام خمینی (ره) و فرمان رهبری معظم، مبارزه با فساد کمتر از جهاد با ارتش یعنی صدام نبوده و نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به لطف الهی در طول حدود ۳۰۰ روز سبری شده از پذیرش این مسوولیت با فعالیت بی‌وقفه و شبانه‌روزی جمعی از برادران و خواهران سازمان بازرسی شهردرای تهران برای نخستین بار تصویری دقیق و تخصصی از رخنه مافیای فساد در مدیریت شهری و تضییع ده‌ها هزار میلیارد تومان از حقوق بیت‌المال در دهه‌های اخیر بدست آمد که پیگیری آن در مراجع قضایی و نظارتی نیز با پیشرفت قابل توجهی به گرفتن نتیجه و بازگرداندن حق مردم نزدیک شده است.

مهمترین اصل سازمان بازرسی شهردرای تهران در دوره اخیر عدم اغماض و توصیه پذیری در برخورد با تخلفات و فساد بوده است فساد و رانت خواری چه تحت پوشش کارآفرینی باشد چه پشت عناوین تخصصی مخفی شود و چه لباس ارزش‌ها و عناوین مقدس را بپوشد فساد است و بزگترین دشمن توسعه کشور، رفاه عمومی و رضایت مردم، مجموعه سازمان بازرسی نیز در این دوره فارغ از توصیه‌های سیاسیون، وزرا، نمایندگان مجلس و شورای شهر و هر صاحب نفوذی به انجام وظیفه خود در مبارزه بی‌اغماض با فساد و تخلف پرداختند.

اکنون براساس برخی از اخبار واصله، فشار‌های وارده از سوی برخی مراکز قدرت مبنی بر کنترل و توقف حرکت سازمان بازرسی شهرداری تهران در این مسیر ممکن است برای جنابعالی که در آغاز راه سخت امانتداری حقوق مردم قرار دارید، مشکلاتی ایجاد کند، لذا لازم می‌دانم ضمن تجدید عهد با همرزمانم که به زیبایی پیمان خود با سالار شهیدان را به آخر رساندند عرض کنم که گرچه نمی‌خواهم رفیق نیمه راهی برای شما باشم، اما قادر به تغییر این راه رفته در عمر گذشته نیز نیستم و اگر این فشار‌ها ممکن است در فعالیت جنابعالی موجب اختلاف گردد ترجیح می‌دهم شما را در اجرای تصمیمتان مختار بگذارم و به عنوان بگذارم و به عنوان یک شهروند عادی به وظیفه انسانی، دینی و اخلاقی خود پایبند بمانیم.

محمدجواد شیرازی – رییس سازمان

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازرسی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد

نیچروان بارزانی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز دوشنبه میزبان نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

رئیس اقلیم کردستان عراق با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

 بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار حسین امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام‌ 

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • لبه تیغ
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی