Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:30:38 GMT

هنرمند میناکار در استان مرکزی 120 شغل ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۶۱۳۴

هنرمند میناکار در استان مرکزی 120 شغل ایجاد کرد

اراک - ایرنا - معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: یک هنرمند میناکار در این استان با برگزاری دوره های آموزش حرفه ای برای 120 فرصت شغلی جدید در این رشته صنایع دستی ایجاد کرد.

قاسم کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمند با همکاری همسرش در طول چهار سال موفق شد علاقه مندان به این رشته آموزش تخصصی دهد و فرصت اشتغال برای آنان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: آموزش دیدگان این رشته پس از کسب مهارت، آثار میناکاری را در منزل تهیه و مرحله پخت را به استادکار خود می سپارند و یک زنجیره کارگاهی حرفه ای در حوزه تولید محصولات میناکاری در اراک ایجاد شده است.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هر هنرمند در منزل حدود 20 اثر میناکاری در ماه به ارزش تقریبی 30 میلیون ریال با سفارش از داخل و خارج استان تولید می کند.
کاظمی افزود: استاندار مرکزی در ابلاغیه ای استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه را برای ادارات دولتی اعلام کرده که این مهم در بازاریابی محصولات میناکاری نقش برجسته ای دارد.
وی اظهار داشت: کیفیت محصولات میناکاری استان مرکزی و تنوع و جذابیت در آن باعث شده که صادرات چمدانی این رشته صنایع دستی در استان افزایش پیدا کند.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تولید صنایع دستی میناکاری در استان با استفاده از تصاویر و به کارگیری مواد مرغوب انجام می شود و با محصولات میناکاری اصفهان و شیراز به عنوان قطب تولید این تولیدات صنایع دستی رقابت می کند.
348 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که 110 رشته آن در استان مرکزی فعال است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي صنايع دستي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند