Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی قائینی‌زاده رئیس دادگاه عمومی ماهان مهمترین هدف دستگاه قضایی را اجرا و گسترش عدالت در سطح جامعه دانست و گفت: تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های که در قوه قضائیه صورت می‌گیرد برای رسیدن به این هدف و حفظ حقوق عامه است.

رئیس دادگاه عمومی ماهان از راه‌اندازی سامانه ثنا به‌منظور کاهش مراجعات مردم به دادگاه خبر داد و افزود: مراجعان با ثبت نام در این سامانه می‌توانند ضمن دسترسی به اطلاعات پرونده خود از اخبار و اقداماتی که روی پرونده آن‌ها انجام می‌شود مطلع شوند و لزومی به مراجعه حضوری به دادگاه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از به‌کارگیری سه نیروی قضایی ثابت برای نخستین‌بار در این مجموعه خبر داد و افزود: با وجود ۱۲ کادر اداری به‌دلیل کثرت ورودی پرونده‌ها، همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

قائینی‌زاده گفت: طی سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ فقره پرونده ورودی به دادگاه ماهان داشتیم که در مقایسه با سال ۹۵، هزار پرونده افزایش داشته است.

رئیس دادگاه عمومی ماهان پرونده تصادفات را در صدر پرونده‌های ورودی به دادگاه ماهان ذکر کرد و افزود: بعد از آن پرونده‌های مربوط به سرقت و تصرفات عدوانی قرار دارند.

وی آمار تصادفات را ۳۵۸ مورد ذکر کرد و افزود: علی‌رغم اقداماتی که در سطح بخش با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است آمار تصادفات همچنان بالا است.

وی افزود: در بحث تصرفات عدوانی نزدیک به ۱۰۰ فقره پرونده طی سال گذشته در دادگاه عمومی ماهان تشکیل و به پرونده آن‌ها رسیدگی شده است.

رئیس دادگاه عمومی ماهان بیکاری، فقر و اعتیاد و عدم شناخت و آگاهی خانواده‌ها از یکدیگر را از عوامل عمده پرونده‌های طلاق ذکر کرد و انجام تحقیقات و مشاوره قبل از ازدواج را عاملی موثر در کاهش طلاق دانست.

قائینی‌زاده افزود: برگزاری جلسات تحکیم بنیان خانواده نیز نقش مهمی در ثبات زندگی افراد دارد که خوشبختانه از سوی شورای فرهنگ عمومی بخش ماهان مورد تاکید است و تاکنون جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

وی حضور اتباع بیگانه در بخش ماهان را یکی از مشکلات گریبان‌گیر مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه اتباع بیگانه غیرمجاز همانند سابق بحث دستگیری و طرد از کشور انجام می‌شود که در این زمینه همکاری مردم را می‌طلبد.

قائینی‌زاده از برگزاری دیدار عمومی رئیس و قضات دادگاه عمومی ماهان با مردم در ماهان خبر داد و گفت: این دیدار هر چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح صورت می‌گیرد.

رئیس دادگاه عمومی ماهان با تاکید بر امنیت و بهداشت غذایی مردم اظهارداشت: اولین اقدام در سال جدید، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه دام ماهان بود که با توجه به وضعیت نامطلوب بهداشتی آن، تعطیل شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی بخشداری و شهرداری کشتارگاه در حال تجهیز است و به‌زودی با امکانات جدید راه‌اندازی می‌شود.

قائینی‌زاده از ورود دادگاه عمومی ماهان به بحث مسکن مهر خبر داد و افزود: طی جلساتی که با بخشدار و مسؤولان شرکت تعاونی مسکن مهر داشتیم، مقرر شد با تمهیدات اندیشیده شده و برطرف شدن مشکلات مالی شرکت، در بحث مسکن مهر به‌زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: ساماندهی مراکز اقامتی و پذیرایی ماهان از دیگر موضوعاتی است که دادگاه ماهان با همکاری مجموعه انتظامی و سایر ادارات مرتبط در دستور کار داشته تا ضمن نظارت مستمر بر این اماکن شاهد ارائه خدمات بهتری به مردم و گردشگران باشیم.

انتهای پیام/ی

پرونده تصادفات در صدر پرونده‌های ورودی به دادگاه ماهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد

دادگاه حکمیت ورزش پرتغال (TAD) درخواست تجدیدنظر اسپورتینگ لیسبون در پرونده اظهارات مهاجم پیشین این تیم یعنی کارلوس خاویر علیه مهدی طارمی را رد کرد.

مدتی قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال، اسپورتینگ لیسبون را به خاطر اظهارات کارلوس خاویر علیه مهدی طارمی در شبکه تلویزیونی رسمی این باشگاه ۱۵ هزار و ۳۰۰ یورو جریمه کرد.

دادگاه حکمیت ورزشی پرتغال ضمن رد فرجام‌خواهی باشگاه اسپورتینگ رأی فدراسیون فوتبال این کشور را تأیید کرد.

کارلوس خاویر پس از اظهارات جنجالی‌اش علیه مهدی طارمی از مهاجم ایرانی تیم پورتو عذرخواهی کرد و گفت که قصد بیگانه‌هراسی یا نژادپرستی نداشته است.

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود