Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرضا گفت:مسئولان باید در همه حال یار و یاور مردم باشند، هر زمانی که مسئولان از مردم جدا شدند و یا بالعکس، اجرای عدالت سخت می‌شود. ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی شامگاه پنجشنبه در همایشی که به مناسبت گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای واقعه 7 تیر، برگزار شد اظهارداشت: یکی از افتخارات شهرستان شهرضا وجود آیت‌الله نجفی به عنوان شهید زنده فاجعه 7 تیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بیان اینکه تدوین قانون اساسی از خدمت‌های ماندگار شهید بهشتی است که ما امروز ثمرات آن را می‌بینیم، افزود: خودسازی و سعه صدر، حلم و بردباری و دفاع از انقلاب و نظام از جمله ویژگی‌های برجسته آیت‌الله شهید بهشتی بود.

وی با اشاره به مستقل بودن قوه قضائیه در بین سه قوه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: آینده‌نگری و برنامه‌ریزی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی بود و امروز پس از گذشت چهار دهه، برای حل بعضی مشکلات به قانون اساسی مراجعه می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه حکومت بر مردم نعمت بزرگی است که شُکر آن اجرای عدالت است، بیان کرد: مسئولان باید در همه حال یار و یاور مردم باشند، هر زمانی که مسئولان از مردم جدا شدند و یا بالعکس، اجرای عدالت سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و هر چه داریم از این مردم است، بیان کرد: امروز هیچ مسؤلی نباید به ذهنش خطور کند که از مردم جدا است، امروز مسئولان باید درد نداری و فقر را بچشند.

یعقوبی با بیان اینکه امروز دامن جامعه را فقر گرفته است و مسئولان باید پاسخگو باشند که زیر چقدر درآمد خط فقر است یا با چه میزان درآمد می‌توان زندگی کرد، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و تهدیدها سبب آشفتگی بازار شده است و در این میان سرمایه‌داران هستند که نرخ بازار را مشخص و در دست می‌گیرند، با بگیر و ببند نمی‌شود مملکت را اداره کرد، رضایت مردم با هم‌اندیشی به دست می‌آید.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانجات و بیکاری صدها کارگر، اظهارداشت: اشتغال که نباشد هزار فساد به وجود می‌آید، قوه قضائیه می‌خواهد با فساد مبارزه کند در حالی که باید زیرساخت‌ها اصلاح شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه رضایت مردم نظام ما را بیمه می‌کند و لازمه داوری و قضاوت آگاهی است، بیان کرد: دستگاه قضا در ایران اسلامی استقلال دارد، دادگستری همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند، می بایست مظهر عدالت باشد تا به مثابه یک پناهگاه مردم درد دیده و ستم کشیده و مکانی برای احقاق حقوق مردم محسوب شود.

وی با اشاره به این‌که قضاوت از شئون حکومت اسلامی است و باید الهی باشد، تصریح کرد: قوه قضائیه سفارش بردار نیست و با یک تلفن نمی‌شود سفارش کسی را کرد، قوه قضائیه حق را می‌گوید و حق را می‌نویسد.

یعقوبی با اشاره به اعتصاب اخیر رانندگان در کشور و به دنبال آن در شهرستان شهرضا، تصریح کرد: رانندگان ضد انقلاب نیستند نباید ما به دست خودمان ضد انقلاب درست کنیم باید با مردم رفیق باشیم، این افراد همان کسانی هستند که به فرمان امام(ره) اعتصاب را شکستند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان حق و حقوقی دارند که باید به آن‌ها داد، گفت: این افراد در گذشته لوله‌های آب را رایگان به شهرضا آوردند، رانندگان در زمان جنگ سلاح‌ها و تجهیزات را به منطقه بردند.

همچنین فرماندار شهرضا در این مراسم اظهارداشت: شهید دکتر بهشتی را باید یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی ایران دانست، امام (ره) فرمودند، «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».

 علی اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه شهید بهشتی جان خود را برای انقلاب صرف کرد و در این راه از هیچ چیزی دریغ نکرد، افزود: شهید بهشتی مرد میدان علم، اندیشه، مبارز با نفس و خودسازی و جهاد در راه خدا بوده و آثار فراوانی از خود به جا گذاشته و نقش اساسی در تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه قوه قضائیه در شهرستان شهرضا، گفت: با حاکم شدن وحدت و همدلی در شهرستان شهرضا روحیه و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف نظام بیشتر می‌شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه در حفظ امنیت تنها یک قوه و دستگاه وظیفه ندارند بلکه همه دستگاه‌ها و قوا نقش دارند، تصریح کرد: حفظ امنیت و ایجاد آن با هماهنگی قوا به دست می‌آید، بعضی از مسائل و مشکلات در سطح کلان و خرد فرا قوه‌ای است و به تنهایی از عهده یک قوه برنمی‌آید و هم‌افزایی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به نقش وحدت و همدلی در ایجاد امنیت و پیشرفت در کشور، بیان کرد: تفرقه و نزاع بین دستگاهی هیچ ثمری ندارد و حفظ وحدت بین قوا جزو واجبات است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه براساس فرمایشات امام خمینی(ره) قوه قضائیه در تأمین سعادت و سلامت جامعه نقش بسیار مهم و موثری دارد، اظهارداشت: مقتدر و با قدرت بودن رکن اصلی قوه قضاییه است و لازمه احیای حقوق جامعه تحقق این امر است.

وی با اشاره به اینکه هر چه قدر قوه مقننه قوانین بهتری تصویب کند، کار قوه قضائیه آسان‌تر می‌شود، افزود: در انجام خدمات باید هماهنگی‌ها انجام شود و همدلی و همراهی را در عمل ثابت کنیم و اکنون فرصت خدمت صادقانه است و اختلافات و جناح بازی‌ها را کنار بگذاریم.

 فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه در مدیریت شهری هیچ دستگاهی قادر نیست به تنهایی وظیفه خود را انجام دهد، بیان کرد: وحدت بین دستگاه‌های دولتی و قوا با توجه به شرایط کنونی کشور و با توجه به فشارهای اقتصادی داخلی و خارجی، ضرورت عقلی است.

وی با بیان اینکه مردم از شرایط اقتصادی در فشار هستند، افزود: بخشی از این فشارها بیرونی و بخشی به خاطر ساختار مدیریتی در کشور است که باید اصلاح شود و بخشی از این فشارها را می‌توان با وحدت و همدلی برطرف کرد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک گفت: فرمانداری شهرستان نایین به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرد و قطعا این امتیاز خاص سبب ارتقای شهرستان در سطح کشور به ویژه در استان اصفهان می‌شود.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته در عید سعید فطر وعده فرمانداری ویژه را به مردم شهرستان نائین دادم که با پیگیری‌های انجام شده و نگاه ویژه رئیس جمهور و همراهی هیئت دولت به ویژه معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاون سیاسی سابق و همچنین استاندار اصفهان، فرمانداری ویژه برای شهرستان نائین مصوب شد.

وی افزود: این امتیاز خاص سبب تسهیل در امور مردم شهرستان نائین و ارتقای این شهرستان در سطح کشور به ویژه در سطح استان اصفهان خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک خاطرنشان کرد: این حرکت و موفقیت برای شهرستان نائین پیش زمینه تحول در ارتقا و افزایش بودجه‌های شهرستان است و فرمانداری ویژه در چارت تقسیمات کشوری، از استانداری کوچک‌تر اما از فرمانداری بزرگ‌تر و توانمندتر است و باعث ارتقای ادارات می‌شود.

آزاد تاکید کرد: فرمانداری ویژه نائین توانمندتر از فرمانداری عادی است و ضمن تفویض اختیارات استان اصفهان به نائین و معاون مدیرکل محسوب شدن رؤسای ادارات، چارت و تشکیلات اداری شهرستان از لحاظ جذب نیرو و کارکنان ارتقا یافته و میزان اعتبارات بیشتری نسبت به فرمانداری عادی به شهرستان تخصیص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه به طور قطع اتفاقات خوبی برای مردم شهرستان نائین پیش رو است، گفت: مردم شهرستان نائین لایق بهترین‌ها هستند و ما نیز در این مسیر به عنوان خادم مردم در حال تلاش و پیگیری هستیم و این اولین خبر خوب برای نائین بود و در روزهای آتی اخبار خوب دیگری نیز به مردم شهرستان خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک افزود: با توجه به تفویض اختیارات استان اصفهان به شهرستان نائین و این موضوع که رؤسای ادارات شهرستان، معاون مدیرکل محسوب می‌شوند، مسیر اشخاصی که برای امورات خود از خوروبیابانک به مرکز استان مراجعه می‌کردند با مراجعه به فرمانداری ویژه نائین کوتاه‌تر می‌شود.

کد خبر 749114

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است